שקיות מתחת לעיניים

אחד המראות השכיחים המוכרים לנו (ולא כל כך נעימים) הוא לראות הורים לתינוקות, בעיקר אימהות בחודשים ואפילו בשנה הראשונה שלאחר הלידה עם שקיות שחורות מתחת לעיניים. התופעה הזו משויכת ברמה היומיומית בעיקר למחסור בשינה באופן כרוני (לפחות כמה שבועות וחודשים), אבל לרוב מתלווה להבנה שהשקיות הללו ייעלמו כשחוזרים לשינה מלאה וסדירה.

לצערנו, יש פעמים ששקיות השחורות  הללו מתחת לעיניים מופיעות אך הן לא קשורות למחסור בשינה והן גם לא עוברות ומקנות לאדם מראה כללי עייף, מותש, מבוגר.

עבור מצבים אלו של שקיות “קבועות”, ישנם פתרונות קוסמטיים היכולים להקל על המראה ואף להעלים את השקיות מתחת לעיניים.

אך למרות הטיפולים הקיימים לכך, חשוב לזכור שאין כל כך טעם לטפל בהעלמת השקיות אם לא נזהה ונטפל בסיבות שייצרו אותם.

 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

רוצים להפטר מהשקיות מתחת לעיניים ומהמראה העייף כל הזמן? רוצים לקבל מראה מרענן וצעיר? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
מומחים בכל סוגי ההליכים אסתטיים והרפואיים בעולם האסתטיקה והיופי✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בתחום האסתטיקה ✅
מומחים בהליכים אסתטיים ללא ניתוח וללא כאב! ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בהליך של הרמת עפעפיים תחתונים ולחיסול השקיות מתחת לעיניים✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים מכל הארץ לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם רצו! 👱🏼👨🏽

 

האם שקיות שחורות מספרות לנו משהו?

הגוף שלנו הוא מכונה חכמה ומשוכללת ויודע לתת לנו סימנים שמשהו לא עובד טוב אצלו, המוח שולח לנו נורות אזהרה בכדי שנתחיל לטפל בו.

שקיות מתחת לעיניים היא דרכו של הגוף לומר, “הלו, שותף יקר, יש בעיה, תתעורר על עצמך“, הדרך שלו לומר לנו שמשהו חסר לו או שיש ממשהו יותר מדי וזה פוגע בו. לצערנו בחלק מהמקרים, הגוף המשוכלל הזה לא תמיד יודע לכוון אותנו בדיוק לבעיה עצמה ולשם כך עלינו לבצע תהליכי אבחון רפואיים, סביבתיים, תזונתיים, גופניים ולפעמים גם חברתיים מקצועיים, בכדי לזהות את הבעיה ולטפל בה.

 

שקיות מתחת לעיניים

 

מהן הסיבות להיווצרות שקיות מתחת לעיניים?

ישנן מספר רב של סיבות היכולות ליצור את התופעה הלא אסתטית במיוחד של שקיות מתחת לעיניים. אצל כל אחד ואחת תיתכן סיבה שונה ולפעמים מדובר על כמה סיבות שחברו יחדיו ויוצרות את השקיות. חשוב ומומלץ מאד יחד עם רופא מומחה לנסות ולזהות את הסיבה או הסיבות לתופעה באמצעות בדיקה של ההיסטוריה רפואית, משפחתית, אורח חיים וביצוע בדיקות רפואיות שונות.

גיל – הסיבה השכיחה ביותר לתופעה. ככל שאנו מתבגרים ומזדקנים ישנו תהליך של ירידת שומן באזור הפנים (הפוך מהתהליך בשאר חלקי הגוף), העור במיוחד באזור העיניים והאף הופך לדק יותר וכלי הדם הכהים שקודם הסתתרו ולא נראו דרך העור עבה נראים כעת דרך העור הדק (שהופך לסוג של שקוף). ירידת נפח העור עקב ירידת שומן יחד עם השקיפות יוצר את המראה של מעין שקיות מתחת לעיניים.

עייפות – הסיבה השנייה בשכיחותה, קשורה לניהול לא נכון של השינה במיוחד של מחזורי שינה. בכדי שהגוף יכול לקבל את מנת המנוחה שהוא זקוק לה עליו להשלים מחזורי שינה, כאשר השינה אינה רציפה או מצומצמת נוצר מחסור בשינה ואז העור בסביבת העין הופך לחיוור ודרכו נראים כלי הדם הכהים.

הידעתם: גם עודף שינה יכול להוביל להיווצרות של שקיות מתחת לעיניים.

גנטיקה – אי אפשר לברוח ממי שאנחנו או יותר נכון ממי שהורינו, הוריהם והורי הוריהם וקודמיהם היו. הרבה מחלות, תסמינים ותופעות משויכים לסיבות גנטיות (בעיקר אחרי שנשללו סיבות אחרות). בהקשר של שקיות מתחת לעיניים, ההשפעה הגנטית ניתנת לזיהוי לרוב, כאשר מופיעות שקיות מתחת לעיניים בגיל צעיר.

מאמץ מתמשך – כאשר העין נמצאת במצב של מאמץ ממושך, המוח נותן הוראות לשלוח לסביבת העיניים יותר דם בכדי שהם יוכלו לתפקד. המאמץ הזה כשהוא נעשה לאורך תקופות ארוכות גורם לכלי הדם מסביב לעיניים להפוך להתרחב, להתעבות ובעצם להפוך לבולטים יותר.

אלרגיות – בדרך כלל תסמינים אלרגיים הם לרוב אדמומיות, גרד ונפיחות. מצבי אלרגיה באזור העיניים גורמים להתרחבות כלי הדם באזור ואז מתחילים להיווצר סימנים השחורים, יחד עם נטייה לגרד ואדמומיות נוצרות התפוצצויות של כלי דם קטנים והאזור הופך לסוג של שקית כהה.

מחלות – בעיות ומחלות הקשורות לבלוטת התריס גורמות לעיתים קרובות לנפיחות מסביב לעיניים.

היעדר שתייה – הגוף שלנו הוא 70 אחוז מים, מחסור במים משפיע על הגוף בדרכים רבות, כולן לא טובות, החל מעצירות, קמטים בפנים ובגוף, התייבשות, חולשה וגם בסופו של דבר השפעה על אזור העיניים שהעור שם הופך לחיוור ומקומט ומצמצם את השטח שלו בכדי לחסוך מים.

תעלת הדמעות – מדובר על צינור שדרכו עוברות הדמעות שיש להן חשיבות עצומה בשמירה על רטיבות ולחות של העין, קושי או בעיית ניקוז של הדמעות מובילה לנפיחות ויוצרת מראה של שקיות.

השפעות נוספות הן – לחץ מתמשך (מוביל לחוסר בשינה), תזונה לקויה (מחסור בוויטמינים, שתיית אלכוהול מופרזת) וחשיפה ממושכת לשמש (מאמץ לעיניים והפרשת מלנין*).

*מלנין הוא חומר בולע קרינה  ובכך מגן על הגוף מפני קרינת השמש. ככל שנחשפים יותר לשמש, כך המלנין מופרש יותר דבר שהופך את העור לכהה (פעולת השיזוף למשל).

 

איך מעלימים שקיות מתחת לעיניים?

אחרי שקצת הבנו את שאלת למה נוצרות שקיות מתחת לעיניים?, ננסה להסביר איך להעלים שקיות מתחת לעיניים.

את הדרכים להוריד שקיות מתחת לעיניים ניתן לחלק לארבעה דרכים. הראשונה, דרך עוקפת באמצעות ניתוח עפעפיים תחתונות, השנייה, הזרקת חומרים לאזור השקיות, לרוב חומצה היאלורונית או שומן טבעי, השלישית שימוש במכשירים מבוססי לייזר, גלי רדיו וכדומה, הרביעית קומפרסים, משחות ומסכות פנים חלקם על בסיס חומר טבעי וחלק על בסיס משחות פרמצבטיות.

 

ניתוח עפעפיים תחתונות

ניתוח זה שנעשה בהרדמה מקומית או טשטוש נועד לטפל ברקמות שומן שהצטברו בעפעף התחתון, אולם במהלך הטיפול הזה מטפלים גם בשקיות השחורות בכך שמותחים את האזור, מפזרים את השומן ומטשטשים את המשקעים. הטיפול באמצעות הניתוח מחזיק לחמש עד עשר שנים, לצד עלות גבוה יותר.

לעוד מידע בנושא ניתוח עפעפיים תחתונים

הזרקת חומצה היאלורונית וחומרים אחרים

בשיטה זו במרבית הפעמים מזריקים חומר של חומצה היאלורונית לתוך השקיות, אך ניתן להזריק חומרים נוספים, בהתאם להתרשמות המקצועית של הרופא. לחומצה ההיאלורונית כטיפול להרמת עפעפיים יש יכולות של טיפוח ושיפור המראה של אזור השקע בזכות היותה מורכבת ממינרלים וחומצות אמינו שונות. הטיפול מחזיק כשנה עד שנה וחצי.

 

מכשירים מבוססי גלי רדיו ולייזר

ניתן למצוא מספר סוגים של מכשירים העובדים בשיטת שונות ורובם קשורים לטיפול בעור, קמטים וכדומה. במצבים מסוימים של שקיות שחורות ניתן לטשטש את השקיות באמצעות טיפולים במכשירים מסוג אלו.

למדריך המלא שלנו – להרמת עפעפיים בלייזר (טיפול חדשני)

 

קומפרסים, משחות, תזונה ומסכות פנים (השיטה הטבעית בערבון מוגבל)

שיטות אלו בחלקן נופלות גם להגדרה של “תרופות סבתא”, אולם לאור הכמות הגדולה של החומרים שעושים בהם שימוש וכמויות המידע שמתרוצץ לו באינטרנט קשה מאד כבר להבדיל בין “תרופות סבתא” לסתם קומפרסים ומשחות.

לעוד פרטים ומידע מקיף על – כל הטיפולים הטבעיים שיש להרמת עפעפיים

תרופות סבתא להרמת עפעפיים

חשוב להבהיר בהקשר של השיטה הטבעית, כי לא כל חומר וכל שיטה מתאימה לכל אחד, מומלץ קודם להתייעץ עם רופא ולנסות להבין את מקור הבעיה לפני שמנסים שיטות טבעיות ותרופות סבתא שונות. הטענה כי זה יכול רק להועיל ולא להזיק לא נכונה במקרה הזה וייתכן כי שימוש לא נכון או מוגזם יגרום דווקא לנזק.

  • קומפרסים של כפיות קרח שמניחים ולוחצים קלות על האזור או לחלופין שימוש במטליות צמר גפן קרות – הקור מכווץ כלי דם מורחבים ומוריד נפיחות (בדומה להנחת קרח או משהו קפוא על מכה שקיבלנו בראש או ברגל).
  • מסיכות פנים מקישוא ותפו”א, דבש ומי וורדים, הנחת פרוסות מלפפון קר, הנחת פרוסות תפו”א.
  • קומפרסים של שקיות תה חמימות במיוחד תה מסוג קמומיל (הקפאין שבתמצית כולל נוגדי חמצון שממריצים את הדם ומפחיתים את הנוזלים).
  • לצמצם בצורה משמעותית אכילת מלח.
  • שינה ממושכת על הגב כשהראש על כרית מוגבהת (שינה על הבטן מושכת את כל הנוזלים לכיוון הפנים).
  • משחות פרמצבטיות שונות (מומלץ בהתייעצות עם רופא בלבד)

 

שקיות מתחת לעיניים  – האם רפואה סינית עובדת?

על פי גישת הרפואה הסינית האיברים החיצוניים שלנו מייצגים איברים פנימיים, כאשר מופיע בעיה באיבר חיצוני המשמעות היא שהאיבר הפנימי בבעיה ויש לטפל בו.

אזור העיניים נחשב לאזור עם כמות גדולה של נוזלים ועל כן ברפואה הסינית מייחסים את הכליות שקשורים לנוזלים וסינון לאיבר המקביל הפנימי. על כן, לפי הגישה הסינית יש בעיה בכליות ולכן יש לסייע לכליות על ידי שתייה מרובה של מים, מנוחה ושינה נכונה שבאמת מאפשרת לגוף לנוח, אכילת מאכלים הכוללים נוזלים (במיוחד ירקות) ובמקביל הימנעות ממשקאות אלכוהול ומשקאות  על בסיס קפאין שגורמים לאובדן נוזלים.

מעבר לכך, ברפואה הסינית נוהגים לשלב פעולות דיקור במספר רב של מוקדים בגוף שתכליתן לחזק את הכליות וגם ביצוע דיקור באזור השקיות עצמן בכדי לנקז נוזלים ובאזורים מסביב לעין.

 

ניתוח שקיות מתחת לעיניים – מה המחיר?

כיום אין ניתוח ייעודי לטיפול בשקיות מתחת לעיניים, ניתן לטפל בהן במסגרת ניתוח לתקון נפילת עפעפיים תחתונים.

נפילת עפעפיים תחתונים מתרחשת כאשר באזור העור של העפעף התחתון הצטברו משקעי שומן וקפלי עור שמכבידים על העפעף. במסגרת ניתוח מבצעים חתך לאורך קפל עור בעפעף ומוציאים את הרקמות שומן ומותחים את הקפלים. מכיוון שהעפעף התחתון הוא באזור בהן מופיעות השקיות בעיניים ניתן לטפל גם בהם. מחיר ניתוח עפעפיים תחתונים נחשב לניתוח אסתטי והוא יכול להתבצע רק באופן פרטי, מחירו נע בין 6500 ₪ ל 12000 ₪.

 

האם שקיות מתחת לעיניים מסוכנות לעיניים או לפנים?

לא, השקיות עצמן אינן מזיקות ואינן מפריעות לתפקוד היומיומי, הקושי הוא בעיקר השפעתן על המראה האישי. אך המקור להיווצרותן יכול להיות גורם בעייתי ויש לזהות אותו בהקדם.

 

האם התופעה של שקיות שחורות מאפיינת נשים או גברים?

התופעה אינה קשורה למגדר והיא מופיעה בשני המינים. אם זאת המודעות אליה מבחינה אסתטית גבוהה יותר בקרב נשים שפונות בהיקף רב יותר לטיפולים להקלה והעלמת השקיות השחורות. כנראה שלגברים זה פחות משנה מבחינה אסתטית, אם כי בשנים האחרונות רואים שינויים בעמדות הללו בקרב גברים.

לעוד מידע בנושא הרמת עפעפיים לגברים

 

לסיכום

אחד החיפושים השכיחים בגוגל הוא איך להוריד שקיות מתחת לעיניים? או העלמת שקיות מתחת לעיניים. מדובר בתופעה שכאשר היא מופיעה יש לה השפעה ישירה על האופן בו אנחנו מתנהלים מכיוון שהיא משפיעה על המראה שלנו.

המראה החיצוני שלנו הוא הקו הראשון לביטחון עצמי חברתי, למערכות העבודה שלנו ובכלל יש לו השפעה רבה על חיינו.

למרות זאת המלצתנו היא שגם עם נוצרו שקיות שחורות מתחת לעיניים, אל תמהרו מיד לטפל בהם, קודם תעברו אבחון מתאים על ידי רופא מקצועי בכדי לזהות את הסיבה. אין הגיון בלטפל בסימפטום בלי לטפל בסיבה. 

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
לא ניתן לענות על השאלה באופן מוחלט מכיוון שהטיפול לכל אחד הוא שונה ומורכב מהסיבות להיווצרות התופעה, בהתאם למצבו הרפואי, להיקף תופעת השקיות ועוד. בכללי, נכון לומר שטיפול טבעי הכולל חומרים טבעיים עדיף מהזרקת חומר שאינו מאה אחוז טבעי, אך מהצד שני טיפולים טבעיים לרוב ישפיעו אך ורק לטווח קצר.
ניתן להשתמש בחומרי איפור (זמניים וקבועים) בכדי לטשטש מעט את השקיות השחורות אולם זהו לא טיפול, ישנם גם טיפולים באמצעות מכשירי גלי רדיו ולייזר למיניהם שיכולים לסייע בטשטוש. אם זאת מומלץ לא להתעלם מבדיקה לאבחון הסיבות להיווצרותן.  
כפי שצוין במדריך הנ”ל, ייתכנו סיבות שונות להיווצרות שקיות מתחת לעיניים, חוסר בשינה היא רק אחת ולכן מומלץ לפני כל טיפול לנסות לאבחן את הסיבה ולשלול את התופעה מסיבות רפואיות. במידה והסיבה היא אכן מחסור בשינה, אז ההמלצה הכללית היא לישון בסביבות 7 שעות בממוצע כל לילה.