צניחת עפעפיים עליונים

מי שמסתכל על הפנים שלו ובמיוחד על אזור העיניים יכול לזהות חתיכות עור הפרוסות מעל ומתחת לעיניים. חדי הראייה יזהו ארבע חתיכות כאלו. למי שלא יודע מה הם החתיכות הללו, נספר שקוראים להם עפעפיים והם חיוניים מאד לשמירה על העין.

לפעמים ובמיוחד לקראת העשור החמישי לחייהם של בני האדם נוצרת תופעה המאפיינת כמעט מחצית מהאוכלוסייה, של צניחת עפעפיים כלפי מטה. במקרה של צניחת עפעפיים עליונים הצניחה לכיוון העין לעיתים עד כדי הסתרת חלק מגלגל העין.

התופעה הזו יכולה לפגוע בתפקוד היומיומי של האדם אך גם להוות מטרד חיצוני המפריע לתחושת הביטחון והדימוי העצמי, פגיעה בתחושה החברתית והאישית. לשמחתנו, מדע הרפואה פיתח שיטה יחסית קלה להתמודד עם התופעה והיא, ניתוח להרמת עפעפיים.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

העפעפיים העליונים כבר צנחו? זה מפריע לכם באורך החיים? כבר אינכם יודעים מה לעשות? הגעתם למומחים בתחום!

מומחים בכל סוגי ההליכים האסתטיים והרפואיים בתחום היופי ✅
עובדים וזמינים לכם לכל שאלה ובקשה ✅
ליווי ושירות אישי מתחילת הדרך ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת תוצאה ארוכת טווח ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים כפול -עפעפיים עליונים ותחתונים ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

עפעפיים – קווים לדמותם

העפעפיים הן פיסות עור שמטרתן העיקרית הינה להגן על העיניים, איבר החישה החשוב ביותר שיש למין האנושי. כשהעיניים נעצמות העפעפיים עוטפים אותה ויוצרים מעין מגן עור (כמו שמיכה) וכך מונעים ממנה להיפגע. למשל, במקרה של אבק, גרגירים או כל דבר אחר שיכול לפגוע בה. (זו הסיבה שמשהו עף לכיווננו אנחנו עוצמים עיניים).

העפעפיים מסייעים בצמצום ובקרה של חדירת אור לעין שבמקרים מסוימים חשיפה גבוה לאור או לחום יכולה לפגוע ברשתית המשמשת לראייה.

לעפעפיים גם חלק חשוב בשמירה על רמת לחות של העין וזאת באמצעות תופעת העפעוף, תופעה לא רצונית שמתרחשת אחת לכמה שניות ודואגת לקירור ושמירת לחות של העין.

צניחת עפעפיים עליונים

צניחת עפעפיים עליונים

ישנן שתי סיבות לצניחה של עפעפיים עליונים וחשוב מאד לאבחן נכון לפני הניתוח בכדי לטפל בבעיה בצורה הנכונה.

צניחת העפעפיים יכולה להיות עקב בעיה בשריר העפעף או בעיה של כובד עפעף או שניהם יחד.

למדריך המלא בנושא – ניתוח עפעפיים תחתונות

שריר העפעף הוא שריר עדין שתפקידו להחזיק את העפעף פתוח כשאנו ערים, בכדי שנוכל לראות, הוא גם משמעותי לצורכי פתיחה וסגירה מבוקרת של העפעף. כאשר השריר נחלש ונמתח יתר על המידה (תופעה שמתרחשת לאורך שנים), היכולת שלו להרים את העפעף לגובה הרגיל נפגעת ולמעשה העפעף כחלק משגרת הערות, נמצא בחצי גובה והעור שכבר לא מתוח, נופל על העין ומכביד עליה ולפעמים אף מסתיר חלק ממנה.

כובד העפעף מתייחס לכך שלאורך השנים נוצרו על העפעף קפלי עור (מהימתחות חוזרת ונשנית של עור העפעף) וגם ריכוז של שומנים ברקמה הפנימית שיוצרים משקל עודף של העור ששריר העפעף לא מצליח להרים עד הסוף.

הטיפול בכל אחת מהסיבות הוא שונה אך בסופו של דבר מוביל לאותה תוצאה של חזרת שריר העפעף למצב שבו הוא יכול להחזיק את העפעף למעלה ולא בחצי מהגובה.

עפעפיים עליונים 6

עפעף נפול טיפול

הטיפול הכירורגי בעפעף נפול כולל שתי התערבויות כירורגיות שלעיתים מספיק לבצע רק אחת ולפעמים נדרש לבצע את שתי הפעולות יחדיו.

פעולה א’ – מתייחסת לטיפול בשריר עפעף רפוי שאינו מצליח לבצע הרמה מלאה של העפעף. בטיפול כירורגי זה מתבצעת כניסה מאחורי העפעף לכיוון השריר. מתבצע חיתוך לש רצועת השריר כך שאורכו של השריר מתקצר. קיצור השריר מאפשר מתיחה טובה יותר ופחות רפיון וכך השריר יכול להחזיק את העפעף למעלה.

פעולה ב’ – הקלה על כבדות העפעף באמצעות הסרה של גושי שומן קטנים שהצטברו בין הרקמה הפנימית לבין העור וכן קפלים של העור שנוצרו לאורך השנים עקב הימתחות שלו.

עפעפיים

צניחת עפעפיים עליונים – הסיבה הטיפולית

את המצב של צניחת עפעפיים עליונים ניתן לקטלג לשתי אפשרויות מבחינת הסיבה לטיפול, טיפול כצורך רפואי וטיפול כצורך אסתטי.

צורך רפואי – מתעורר כאשר נפילת העפעף היא כזו, שבמצב הערות העפעף ברמת נפילה שמסתירה חלק מגלגל העין וגורמת לפגיעה חלקית של זווית הראייה הממוצעת של אדם. הסתרה של זווית ראייה, יכולה להוות סיכון משמעותי למי שסובל ממנה, היא מקטינה את היכולת להימנע מסכנות בדרך, פוגעת בנהיגה בטוחה, ביכולת העבודה, ביכולת הקריאה ועוד. במצב כזה של סיכון הטיפול לתיקון העפעפיים הופך לצורך רפואי.

צורך אסתטי – העפעף נמצא בחצי גובה ונראה כמו קפל עור מעל העין, אך אינו פוגע בראייה. אולם, המראה שהעפעף מייצר עבור הפנים והעיניים, הוא מראה של עייפות, מראה מבוגר (לעיתים הרבה יותר מהגיל הביולוגי של מי שסובל/ת מהמצב). העפעף הנפול מפעיל גם כובד על העין, שגורם לעין להתעייף מהר ואז יש קושי להישאר בערות לאורך הזמן עם העין במיוחד סביב פעולות כמו קריאה או צפייה.

כל ההשפעות הללו של עפעפיים נפולים לעיתים מעוררים תחושת פנימית לא נוחה. הרגשה של ירידה בביטחון העצמי, פגיעה בדימוי העצמי, חשש מיצירת קשרים חברתיים ואפילו פגיעה במערכות יחסים אישיות.

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים1

הרמת עפעפיים עליונים – עלות

ניתוח הרמת עפעפיים נחשב לניתוח השלישי או הרביעי ברמת הפופולריות שלו בתחום הרפואה האסתטית וניתן לבצע אותו באופן פרטי במכוני רפואה פרטיים ובקופות החולים המציעות טיפולים אסתטיים פרטיים.

המחיר של הניתוח והטיפול אינו לפי מחירון אלא בהתאם לסוג הטיפול הכירורגי עצמו הנדרש, היקף הטיפול, האם זה טיפול משולב עליונים ותחתונים, האם מטפלים גם בגבה או בכתמים בעפעפיים או בשקיות שחורות?.

מכיוון שמדובר בשוק פרטי ניתן לקבל הצעות מחיר לטיפול ולבחור את המתאימה ביותר בהתאם לדרישות שלכם ביחס לטיפול.

טיפול עפעפיים עליונים או רק תחתונים ינוע בין 6,500 – 10,000 ₪.

טיפול משולב בשניהם ינוע בין 10,000 – 15,000 ₪

לפרטים נוספים ולמדריך המלא עם כל המחירים להרמת עפעפיים

החלמה מניתוח הרמת עפעפיים

הניתוח נמשך כשעה עד שלוש שעות, בהתאם להיקף הטיפול וללא אשפוז לאחריו. תקופת ההחלמה נמשכת כשבועיים ומטרתה לאפשר לשלב הראשון של הניתוח לעבור תוך כדי שמירה על האזור מסיטואציות שיפגעו בהחלמה.

לצורך כך נקבעו סדרה של מגבלות כמו : הימנע מספורט, יציאה לשמש, להימנע מעישון ואחרים. וכן נקבעו סדרה של פעולות שיש לבצע כמו: קומפרסים קרים, מריחת משחה, שמירה על ראש מרום ועוד.

השלב השני של ההחלמה מתחיל לאחר שבועיים מהניתוח שכבר חוזרים לשגרה כמעט רגילה, הוא נמשך כארבעה עד שישה חודשים שבמהלכם תיראה התוצאה הסופית.

עוד בנושא החלמה לאחר ניתוח עפעפיים – לחצו כאן

עפעפיים 2

סיכום

צניחת עפעפיים עליונים היא תופעה שקיימת בקרב חמישים אחוז מהאוכלוסייה, גברים ונשים והיא תופעה שמטרידה הן מבחינה תפקודית והן מבחינה אסתטית.

להתייעץ עם רופא מומחה בתחום האסתטיקה

הטיפול העיקרי בתופעה הוא באמצעות ניתוח להרמת עפעפיים שנחשב לניתוח מהיר, נוח (הרדמה חלקית), עם אחוזי הצלחה גבוהים ומעט מאד סיכונים וסיבוכים. לצד הטיפול בניתוח, ישנם טיפולים מסוג אחרים המבוססי על מכשירים שונים, גלי רדיו, חשמל, לייזר וכדומה שהתוצאה שלהם אינה כמו של הטיפול הכירורגי ואינה מחזיקה מעמד לאורך זמן.

מכיוון שהטיפולים הם באופן פרטי, ניתן לקבל הצעות מחיר, לבדוק המלצות, לבחון את רמת השירות לפני, במהלך ואחרי הניתוח ולבחור את המקום המתאים לפי רמת הציפיות ורמת הדרישות שלכן.

 

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
למעשה אין דבר כזה הרמה של עפעף אחד, טיפול עפעפיים חייב להתבצע בשתי העיניים במקביל בכדי ליצור סימטריות ותאימות של שתי העיניים.
שימוש ברעלן מסוג בוטוקס משמש לרוב להרפיית שרירים באזור הפנים (אך לא רק), החומר למעשה מחליש את פעולת השריר וכך למעשה מפחיתים את כמות הקמטים שיש בצידי העיניים או במצח (השריר נחלש). מכיוון שאפקט הפעולה של הבוטוקס הוא זמני, לרוב מספר חודשים, לאחר שהשפעתו פגה המצב חוזר לקדמותו. כשהשפעת החומר פגה והגבה חוזרת למצב של נפילה היא משפיעה גם על העפעפיים והמראה הנפול חוזר. הפתרון הוא, להמשיך בטיפולי הבוטוקס התקופתיים או לחלופין לחסוך את ההוצאה התלת חודשית לטובת טיפול בניתוח שיחזיק מעמד לשנים רבות.
בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הגברים המבצעים ניתוחי הרמת עפעפיים, אך עדין, הנשים הן אוכלוסיית היעד הגבוהה. אולם, לא כל הנשים יכולות להרשות לעצמן לעשות ניתוח עפעפיים מבחינה כלכלית, חלקן אולי אפילו חושש מהניתוח (אל דאגה הוא נחשב לניתוח בטוח עם אחוזי הצלחה של מעל 90 אחוז). עבור הנשים הללו ישנן כל מיני שיטות איפור שנועדו להסתיר במקצת את מראה העפעף הנפול. לא נוכל לפרט כאן את כל שיטות האיפור להסתרת עפעף נפול, אך ניתן למצוא מידע באינטרנט ובוודאי לגשת למאפר/ת מקצועית ולהכיר את הנושא.