ניתוח עפעפיים רפואי

“השנים הראו בו את אותותיהם”, זהו תיאור די שכיח בספרות להציג אדם מבוגר, ששנות חייו הותירו על גופו ופניו רשמים וזיכרונות. אחד האיברים המעידים ביותר על בני האדם הם הפנים, במיוחד העיניים וסביבתם הקרובה (עפעפיים).  ניתן לראות על הפנים, עייפות או לחלופין ערות, ניתן לראות קמטי גיל, ניתן לראות השמנה או הצטמקות ועוד.

העיניים והפנים הם החלק המרכזי באינטראקציה בין אנשים ורבים מיחסים למראה החיצוני בכלל ובמיוחד של אזור הפנים משקל רב. לכן כאשר האזור הזה מתחיל לסבול מסימני הזמן, אנשים פונים לבדוק אפשרויות לשנות, להאט ולתקן.

לרוב, התיקונים הללו נחשבים לתיקוני מותרות או רשות ונכנסים תחת ההגדרה של טיפולים פלסטיים שאינן נחוצים מבחינה רפואית. אולם, ישנם מקרים מסוימים בהם תיקונים קוסמטיים יכולים להיכנס תחת עילה (התוויה) רפואית וככאלו העלות שלהם מכוסה תחת סל בריאות ולא כהוצאה פרטית.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

יש לכם עפעפיים נפולות וזה משפיע עליכם רפואית? יוצר לכם אי נוחות וחוסר ביטחון אם כן אז הגעתם למקום הנכון.
מומחים בכל סוגי ההליכים האסתטיים והרפואיים בעולם האסתטיקה והיופי✅
עובדים וזמינים לכם לכל שאלה ובקשה ✅
ליווי ושירות אישי מהמומחים בעולם האסתטיקה ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת התוצאה הרצויה✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים רפואי ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

ניתוח הרמת עפעפיים – רפואי

בכדי להבין מתי התערבות להרמת עפעפיים תיחשב לצורך רפואי?, נבין קודם איך נוצרת התופעה של  עפעפיים נפולים?.

עפעפיים נפולים נוצרים, כתוצאה מאובדן נפח שומן בכל אזור הפנים. כאשר השומן נעלם מאחורי הגבות והעפעפיים מתחיל להיווצר מצב של נפילה שכן השטח בו הייתה הגבה ובו נפרסו העפעפיים הצטמצם עקב פחות שומן ואז נוצרים קפלים (אין מתיחה) ונפילת גבה שמורידה את גובה העפעף לכיוון גלגל העין.

במקביל, נשארים באזור העפעף גושי שומן קטנים שלא נספגו שיחד עם הקפלים מייצרים משקל נוסף לעפעף שמצידו מוסיף קושי לשריר העפעף שנמתח ונמתח עד שהוא לא יכול להרים את העפעף כמו בעבר.

לעוד פרטים בתחום – הרמת עפעפיים ללא ניתוח

הרמת עפעפיים רפואי

היווצרות עילה רפואית

המצב הזה של עפעף רפוי ונפול, יכול לעיתים להסתיר חלק מזווית הראייה של העין וברגע שזה קורה נוצרת עילה רפואית לתיקון המצב. במצב בו שדה הראייה מצטמצם נוצר סיכון מידי לאדם. יכולת הנהיגה נפגעת, היכולת לזהות מצבי סיכון מסביב, היכולת לעבוד ולהתפרנס נפגעת, קושי ביכולת הקריאה ועוד מצבים שהמשותף לכולם הוא שהם פוגעים ביכולתו של האדם לתפקד בצורה תקינה ויומיומית.

צניחת עפעפיים עליונים

כאשר עוסקים בצניחת עפעפיים מדברים על מצב של צניחת העפעפיים העליונים או העפעפיים התחתונים או שניהם יחד. אם זאת, התוויה רפואית לטיפול בעפעפיים יכולה להיות רק ביחס לעפעפיים עליונים, מכיוון שרק הם יכולים לגרום להפרעה בשדה הראייה. עפעפיים תחתונים נפולים אינם מסתירים את גלגל העין ולכן הטיפול בהם יהיה תמיד סיבה אסתטית ולא רפואית.

ניתוח להסרת עודפי עור בעפעפיים העליונים

כאשר מדובר בהתוויה רפואית, גורמי הרפואה, כלומר, קופות החולים, תמיד ייפנו את הלקוח הסובל להתערבות כירורגית באמצעות ניתוח. מטרת הניתוח תהיה להרים את העפעפיים העליונים כך שלא יכסו את גלגל העין ולשם כך המנתח פועל בשתי דרכים (בהתאם לאבחון). האחת, הסרה של קפלי העור ורקמות השומן שהצטברו מתחת לעור החיצוני בעפעף והשנייה קיצור שריר העפעף (שריר הלבטור) ובכך להחזיר אותו למצב מתיחה יעיל יותר. כל אחת מהשיטות תכליתה להפוך את העפעף לקליל יותר עם שריר קצר וחזק יותר.

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים – איך זה נעשה?

מדובר בניתוח שנחשב כיום לניתוח שגרתי שנעשה בקרב מאות אלפי נשים וגברים בכל העולם. הניתוח בעל אחוזי הצלחה של 90 אחוז ומעלה והשפעתו נמשכת לשנים ארוכות.

לפני הניתוח יש להיבדק על ידי רופא עיניים מומחה בכדי שיזהה בוודאות את אופי הבעיה ובהתאם לכך מה ההתערבות הכירורגית הנדרשת. כחלק מההכנה יש לעשות בדיקות דם, לעבור בדיקת ראייה, צילום של האזור לתכנון הניתוח וגם להפסיק ליטול תרופות מדללות דם.

הניתוח עצמו נעשה במרבית המקרים בהרדמה מקומית, לאורך כשעה וחצי. במקרים של ניתוח משולב עליונים ותחתונים והיקף רחב של הבעיה ייתכן והניתוח יבוצע בהרדמה מלאה ויארך עד שלוש שעות.

השיטה השכיחה ביותר לטיפול היא לבצע חתך קטן בקפלים שנוצרו בעור העפעף וממנו נכנסים ומקצרים את גיד השריר, באמצעות אותו חתך גם מוציאים את רקמות השומן שיש מתחת לעור. את הקפלים מסירים כאשר בסופו של דבר הכול מודבק בחזרה ונסגר עם דבק כירורגי.

תקופת ההחלמה מהניתוח היא בערך שבועיים, במהלכה מופיעים סימני אדמומיות, נפיחות, ייתכן דימום קל, כאב (שמטופל לרוב באמצעות משככי כאבים קלים).

כמו כן, ישנן מספר מגבלות במהלך תקופת ההחלמה בכדי לא לפגוע בטיפול, כמו: להימנע מכניסה לבריכה או לים, לא לצאת לשמש, להימנע מעדשות מגע, בימים הראשונים להימנע מהרמת הראש ועוד.

עוד מידע על ניתוח עפעפיים עליונות

ניתוח להסרת עודפי עור  – מחיר

כאשר הניתוח מוגדר תחת צורך רפואי הניתוח הינו ללא עלות ומכוסה על ידי קופת החולים. בפעמים שהניתוח אינו לצורך רפואי העלות נעה בין 6,000 – 8,000 ₪ לטיפול עפעפים עליונים או עפעפיים תחתונים ולניתוח בשניהם העלות נעה בין 10,000 – 15,000 ₪.

המחירים נעים בטווחים שכן כל ניתוח מצריך היקף אחר של התערבות ופעולה (הסרת קפלים, הסרת שומנים, תיקון שריר, העלמת שקיות שחורות, טיפול בכתמים על העפעף וכדומה).

לפרטים נוספים ולמדריך המלא עם כל המחירים להרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים

סיכום

כל קופות החולים מפעילות תת מערכת משלהן למתן טיפולים אסתטיים באופן פרטי, כלומר ללא סבסוד ומחוץ לסל הבריאות. מכיוון שכך, הקימו הקופות סוג של וועדה לעניינים אסתטיים (בכל קופה יש שם אחר), שתפקידה לבחון את הבקשה ולהחליט האם קיימת עילה רפואית.

אנו ממליצים כי תחילה תמצו את האפשרות של טיפול בעפעפיים נפולים כחלק מעילה רפואית בכדי לחסוך את עלויות הניתוח, זאת למרות שיש מגמה להחמרת התנאים לקבלת עילה רפואית. אך בהחלט שווה לבדוק את האפשרות.  

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
ישנן מספר חלופות לטיפול בניתוח בצניחת עפעפיים, חלופות אלו משתמשות במכשירים שונים העובדים על גלי רדיו, פלזמה, אולטרה סוניים, לייזר וחשמל.  שיטות הטיפול החלופיות מתבססת על שתי גישות עיקריות. גישה ראשונה – מבוססת על הרעיון שיש לתת לגוף לחדש את התאים באזור ובמיוחד חידוש של תאי חלבון מסוג קולגן ואליסטון האחראים על גמישות, רכות ונפח של העפעפיים. ככל שהחלבונים הללו יחזרו לאזור העפעף הוא יתרחב, יימתח והנפילה תצטמצם. גישה שניה – מבוססת על פעולות שנעשות על רקמת העור הפנימית שמובילות להתכווצות של העור והסיבים מתחת לעפעפיים, הכיווץ יוצר מעיין תופעה של התהדקות העור שמובילים למתיחה של העור.
לרוב מדובר באותה תקופה זמן החלמה שכן הגוף מחלים את עצמו לרוב בקצב דומה באותו אזור (אם כי ייתכנו שינויים קלים בקצב ההחלמה אך הם מינוריים).
אכן לטיפול בתופעה בה נראים העפעפיים נפולים על העין יש כמה שמות, השמות המוכרים הם השמות בשפת היומיום, כאשר יש גם שמות מבוססים רפואה. הרמת עפעפיים הוא השם הנפוץ לתיאור הטיפול, אך ניתן גם לקרוא לטיפול גם “טיפול להסרת עודפי עור” או “טיפול להסרת שומן מהעפעף” או “טיפול בעפעפיים”. בכל אחד מהשמות מטרת הטיפול ברורה. מבחינה רפואית הניתוח נקרא בלפרופלסטי, כאשר הוא עוסק בתיקון שריר העפעף הוא נקרא גם תיקון פטוזיס.