סיבוכים לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

הגוף שלנו הוא מערכת מורכבת ייחודית במינה, מערכת שהיא גם עדינה וגם קשוחה, גם עמידה וגם שבירה ולשמחתנו, כמין אנושי פיתחנו כלים רבים לעזור לגוף שלנו להתמודד עם בעיות במערכת ובמבנה שלו.

הכלים והשיטות הללו נכללים בתוך מונח כולל של רפואה פיזית ורפואה נפשית. אולם, לצד ההצלחות והשיטות המתקדמות בכל טיפול או התערבות יכולים להתפתח גם סיבוכים ולא משנה אם, מדובר בטיפול בסיסי לכאורה או בטיפול מורכב, סיכונים וסיבוכים תמיד היו ותמיד יהיו.

בכדי להתמודד עם הסיכונים והסיבוכים שיכולים להתפתח מהם, הרפואה פועלת בשיטה של ניהול סיכונים על בסיס ניסיון, מחקר ונתונים.

במאמר הזה נציג את הסיבוכים והסיכונים סביב אחד מהניתוחים השכיחים והפופולאריים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, ניתוח להרמת עפעפיים.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים לקבל מידע מועיל בכל הקשור להרמת עפעפיים מצוין הגעתם למומחים בתחום!

אנו מומחים בכל הקשור בעולם האסתטיקה והיופי✅
השירות שלנו זמין לכם לכל שאלה בכל שעה ✅
אנו מלווים אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת התוצאה הרצויה ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת תוצאה ארוכת טווח ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים כפול -עפעפיים עליונים ותחתונים ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

בקצרה על הניתוח להרמת עפעפיים

הניתוח מתבצע בעפעפיים בשתי העיניים, כאשר הניתוח יכול להתבצע בעפעפיים תחתונים או עפעפיים עליונים ולעיתים בשניהם יחד. מדובר בניתוח שאורכו בין שעה לשלוש שעות, תלוי בהיקף הטיפול, שלרוב נעשה בהרדמה מקומית וטשטוש, אך ישנם מקרים (שנעשה בהרדמה מלאה). בסיום הניתוח המטופל משתחרר לביתו לתחילת תקופת החלמה שלרוב הינה כשבועיים.

בניתוח עצמו מבצעים מספר פעולות

  1. הסרת קפלי עור שהצטברו לאורך השנים
  2. הסרת גושיים שומניים שהצטברו מתחת לעפעף
  3. חיזוק שריר העפעף

הנחיות לאחר ניתוח עפעפיים

אחת הדרכים החשובות ביותר למניעה וצמצום אפשרות של סיבוכים היא למלא אחרי ההנחיות שלפני הניתוח והנחיות לאחר הניתוח. ההנחיות שלפני נועדו לאפשר לניתוח להתקיים ללא השפעות וההנחיות לאחר הניתוח לאפשר לאזור להחלים ללא השפעות שיפגעו בתהליך.

סיבוכים לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

עיקר ההנחיות שחשוב להכיר ולבצע לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

  • חזרו הבייתה באמצעות מלווה (הביאו איתכם מראש לבית החולים משקפי שמש איכותיות), הימנעו מנסיעה עצמאית בתחבורה ציבורית או בנהיגה ברכב פרטי.
  • השתמשו בתרופות שהרופא המטפל אישר וכתב לכם. המנעו מתרופות בהמלצה או תרופות סבתא או חזרה לתרופות קודמות שלקחתם ללא אישור של הרופא המנתח. (דגש על טיפות עיניים ומשחה אנטיביוטית כפי שנקבעה על ידי הרופא)
  • הישארו במצב מנוחה והמנעו מביצוע עבודות בתוך הבית ומחוצה לו לפחות לימים הראשונים בצורה מוחלטת. ב – 24 השעות הראשונות נדרשת מנוחה מוחלטת, בחדר יחסית חשוך בכדי לא לאמץ את העיניים.
  • שתו הרבה בכדי לשמור על הגוף לח. הניחו רטיות וקומפרסים קרים באזור בכדי להקל על הנפיחות והאדמומיות.
  • המנעו מעישון או המצאות בחברת מעשנים, ניקוטין פוגע בתהליכי החלמה. המנעו משתיית אלכוהול שמובילה להתרחבות כלי דם.
  • בשלושת הימים הראשונים שמרו על ראשכם מורם (כ-45 מעלות) והימנעו מהורדתו בצורה חדה ולמשך זמן. נסו לישון בשלושת הימים הראשוניים בתנוחת ישיבה-שכיבה ולהימנע משכיבה מלאה
  • במהלך תקופת ההחלמה המנעו מפעילות גופנית מאומצת שיוצרת זיעה, כמו כן המנעו מרחצה בים או בבריכה. לעומת זאת, בצעו פעילות של הליכה קלה שתסייע לזרימת הדם, לפעילות מעיים, תפחית את הנפיחות ותצמצם את האפשרות של התפתחות קרישי דם.
  • המנעו מיציאה לשמש בתקופת ההחלמה ולאחר מכן לתקופה של חודשיים לפחות הקפידו לחבוש תמיד משקפי שמש.
  • אין להרכיב עדשות מגע במשך תקופת ההחלמה ובכל מקרה הרכבת עדשות תעשה רק לאחר קבלת אישור מהרופא המנתח.

דברים שניתן לעשות לאחר הניתוח

  • לקרוא ולצפות בטלוויזיה (במינון בכדי לא לעייף את העין)
  • לאחר שלושה ימים לחזור לעבודה כל עוד היא בשטח סגור, ללא אבק ולא מצריכה עבודה פיזית.
  • הליכה גופנית מבוקרת

החלמה אחרי ניתוח הרמת עפעפיים – תופעות צפויות

בכדי לזהות תופעות החלמה שיכולות להתפתח לסיכונים נכיר קודם את תופעות הלוואי צפויות וההיקף שלהן וכך נוכל לזהות חריגה מהצפוי.

לעוד מידע על החלמה לאחר ניתוח – לחצו כאן

תופעות צפויות לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

כאב מקומי באזור הניתוח שטפי דם באזור העיניים והלחיים רגישות קלה לאור
 נפיחות באזור העיניים והפנים טשטוש ראייה (1-2 ימים לאחר הניתוח) יובש או גרד בעיניים (אין לגרד אלא יש להשתמש בטיפות עיניים שהרופא רשם)
כאב ראש דימום קל לא רציף

עוד מאמרים בנושא שיכולים לעניין אותך:

ניתוח עפעפיים רפואי

חומצה היאלורונית להרמת עפעפיים ולתוצאה מיידית!

כמה עולה ניתוח הרמת עפעפיים?

סיבוכים אפשריים לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

לאחר שהכרנו את ההנחיות ואת תופעות הלוואי אנחנו יכולים לעבור ולהכיר את התופעות שיכולות להיכלל תחת המילה סיבוכים.

מדובר בסיבוכים יחסית נדירים שכמעט ואינם מתרחשים. אם וכאשר הם מתרחשים חשוב לא להיכנס ללחץ, יש ליצור קשר עם הרופא המנתח ואם לא הצלחתם, להתייעץ עם שירות המענה הטלפוני של הקופה שלכם שייתכן ותפנה אתכם לבית החולים בכדי לא לקחת סיכון.

  • פגיעה בבלוטות הדמעות, תופעת של דמע ללא סיבה וללא שליטה שאינו פוסק
  • אסימטריה בין העיניים. תופעה זו יכולה להיות בין השאר בעקבות קצב החלמה שונה של כל אחד מצידי הפנים. לכן תופעה זו נבחנת לאחר תקופת ההחלמה של שבועיים.
  • העפעף התחתון נמשך כלפי מטה
  • העפעף מתעוות, מתקפל ואינו נראה כמו העפעף שאתם מכירים
  • דימום שלא פוסק
  • קשיים ביכולת הראייה (מעבר לטשטוש של הימים הראשונים).
  • אובדן ראייה (נדיר ביותר)
  • תחושה לא מוכרת ולא נוחה של הגוף

זכרו! ניתוח עפעפיים הוא אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר, אחוזי ההצלחה שלו הם בין הגבוהים ביותר הקיימים להליך רפואי, מעל 90 אחוז של הצלחה מלאה.

מתי רואים תוצאות של ניתוח עפעפיים?

תוצאות ראשוניות ניתן לראות כבר בסיום תקופת ההחלמה לאחר כשבועיים שלושה. תוצאות סופיות ניתן לראות לאחר כארבעה חודשים עד חצי שנה. הנתונים בקרב מי שעברו את הניתוח מראים כי התוצאות מחזיקות מעמד בין 7 ל – 10 שנים.

סיכום

לא ניתן להאיץ החלמה של הגוף, לכל גוף נדרש זמן החלמה שונה, לפעמים יותר ולפעמים פחות, ולכן נקבע זמן המינימום הנדרש לכל הליך רפואי.

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח פולשני וככזה הוא חשוף לתופעות לוואי וסיבוכים. בכדי לצמצם את שניהם חשוב לבצע את זמן ההחלמה מהניתוח בהתאם להנחיות הן מבחינת פעולות והן מבחינת הזמן הנדרש, לפני הניתוח ואחריו.

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
המילה קומפרסים מתייחסת להנחה של משטח כלשהוא , לרוב קר, על אזור נפוח ואדום. הקור גורם להתכווצות תאי העור ולירידה בנפיחות. יש דרכים רבות להכנת קומפרסים לעיתים תוך כדי שימוש בקרח או מים קרים בתוך קרח ולפעמים רק מים קרים מספיקים. השיטה הפשוטה ביותר היא שימוש במטליות או בפד/גזה שטובלים במים קרים, סוחטים קלות ומניחים על האזור. שיטה נוספת היא לעטוף מגבת קטנה בקרחון או בשקית ירקות קפואה ולהניח בעדינות על האזור. את הקומפרס יש להניח בסבב כפול, תחילה לפרק זמן של 20-30 דקות כשהעין עצומה (אפשר לעדכן את רמת הקור במהלך הזמן הזה על ידי טבילה חוזרת במי הקרח). לאחר מכן הפסקה של כחצי שעה ולאחר מכן חזרה לסבב קומפרס קר. סבב כפול זה יש לעשות כ-6-7 פעמים ביום וזאת למשך 4-5 ימים ולפי מצב הנפיחות.
הנה משהו שבטח לא האמנתם שנכתוב, אבל חשוב לנו להכין אתכם לעניין. מרבית האנשים שייראו אתכם לאחר הניתוח כלל לא ישימו לב שעברתם ניתוח. מבחינתם אין שינוי בין לפני ואחרי. בני המשפחה החברים הקרובים קרוב לוודאי שישימו לב, אולם כל מעגל הסובבים האחר שלכם, קרוב לוודאי, לא ירגיש או שלכל הפחות ירגיש משהו שונה. הניתוח בהרבה מאד מהמקרים נועד לאדם עצמו, לשיפור ההרגשה העצמית, ביטחון ודימוי עצמי שאולי נפגעו בעקבות היווצרות של מראה הפנים עייף ומבוגר, זו כשלעצמה מטרה חשובה ביותר. 
צלקת היא חלק בלתי נפרד מניתוח בעל אופי פולשני, כלומר שנכנסים מתחת לעור. חתך החדירה בעפעף הוא קטן מאד ולרוב מבצעים אותו מאחורי קפל כך שהוא מוסתר. רמת הצלקת שתישאר תלויה בין השאר בסוג העפעף ויותר מדויק בעובי של העפעף, ככל שהעור דק יותר ייתכן והצלקת תיראה יותר.