חומצה היאלורונית להרמת עפעפיים ולתוצאה מיידית!

אחד מתחומי התחליפים לניתוח להרמת עפעפיים ובכלל טיפולים אסתטיים לפנים הוא באמצעות הזרקת חומרי מילוי שונים, כאשר אחד החומרים הנפוצים ביותר היא חומצה היאלורונית, לצד קולגן, בוטוקס ואפילו שומן טבעי.

טבעי שלפני שניתן שיכניסו לנו חומר כלשהוא לגוף, נרצה להכיר אותו ולא רק בהיבט של מה הוא בדיוק עושה אלא גם בהיבטים של השפעות נוספות כמו תופעות לוואי, סיכונים, תקופת השפעה ועוד.

אז הנה כל מה שאתן ואתם צריכות לדעת על הזרקת חומרי מילוי לעפעפיים, לעפעף העליון והתחתון, בדגש על חומצה היאלורונית.

 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

רוצים לקבל תוצאה מהירה של עפעפיים חלקים ומתוחים ללא ניתוח וללא זמן החלמה ממושך?

אם כן אז הגעתם למקום הנכון החברה שלנו היא המקצועית ביותר בתחום!
מומחים בכל סוגי ההליכים האסתטיים והרפואיים בעולם האסתטיקה והיופי✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן לכל שאלה ובקשה ✅
ליווי ושירות אישי מהמומחים בעולם האסתטיקה ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת תוצאה ארוכת טווח ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים כפול -עפעפיים עליונים ותחתונים ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

 

חומצה היאלורונית – האם זה חלבון, פחמימה או הורמון?

חומצה היאלורונית היא חומר מסוג פולימר פחמימתי ועשויה ממולקולות ענק הקשורות בסוג של שרשרת.

 

סיבכתם – תנו את השורה התחתונה מה עושה החומצה היאלורונית?

החומצה היאלורונית סופחת מים והרבה. לכן באזור שהיא נמצאת בהם, היא סופחת מים וגורמת לאזור להיראות מוצק, גמיש ובעל נפח. שזה בדיוק מה שאנחנו רוצים להשיג בטיפולים כנגד קמטים ושקעים בעור, להחזיר להם את המוצקות, הגמישות והרעננות.

החומצה היאלורונית מיוצרת בגוף באופן טבעי, אך לצערנו ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים, כמויות הייצור שלה מצטמצמות. באמצעות הוספה יזומה שלה לגוף ויש מגוון שיטות הוספה, אנחנו יכולים לשפר את מראה העור.

 

האם החומצה ההיאלורונית שמוסיפים לגוף היא טבעית?

היא אינה חומר טבעי אלא חומר המיוצר במעבדה. בעבר נהגו לקחת אותו ממקורות טבעיים אך היו לכך השפעות שליליות על הגוף.

למשל, עד לפני שני עשורים נהגו להפיק חומצה היאלורונית מכרבולות של תרנגולות (אל תדאגו זה לא פגע בתרנגולת, רק השאיר אותה קרחת לכמה שבועות). אולם לצד החומצה שהופקה הצטרפו גם חלבונים והגוף בהרבה מקרים התייחס לחלבון הזה כגורם זר ופיתח אלרגיה ונוגדנים בכדי להילחם בו.

בעקבות תופעות אלו ולאחר התפתחות טכנולוגית החלו לייצר את החומצה ההיאלורונית במעבדה באמצעות בקטריות ובנוסף לזה, בתהליך הייצור גרמו לכך שתהליך הפירוק של החומצה יהיה איטי יותר מזה של החומצה הטבעית וכך מאריכים את אפקט ההשפעה של החומצה המעבדתית.

 

מה ההבדל בין שומן פנים לשומן גוף ככל כשמזדקנים?

הנה משהו שמרביתנו לא יודעים. בניגוד לצבירת שומן בגוף ככל שאנו מתבגרים, באזור הפנים יש תהליך הפוך של נסיגת שומן שבעקבותיו מופיעים קמטים, שקעים ונפילת עור.

 

 חומצה היאלורונית לפנים ולהרמת עפעפיים בפרט

 

איך חומצה היאלורונית קשורה להרמת עפעפיים?

מכיוון שהחומצה היא מולקולה הסופחת מים, כאשר היא נמצאת בחלקים בעור נפולים או שקועים, המים שהיא סופחת יוצרים נפח שממלא את האזור השקוע ואת הקמטים, החזרת הנפח מייצרת גם פעולה של מתיחה של העור. היכולת הזו הופכת אותה לחומר שכיח בטיפול לא רק בעפעפיים אלא גם בטיפול בצניחת גבות, מצח, טשטוש של קו הלסת, עיבוי שפתיים דקות, עיצוב סנטר, מילויי לחיים שקועות ותיקון א-סימטריה בפנים.

לעוד פרטים בתחום – הרמת עפעפיים ללא ניתוח

איך מתבצע טיפול באמצעות חומצה היאלורונית בעפעפיים?

הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת החומר על ידי מחט דקה, כאשר  העפעפיים נחשבים לאזור רגיש מאד ומורכב יחסית להזרקה של החומצה ונדרש איש מקצוע מנוסה שיודע איך ואיפה להזריק וגם את הכמות המתאימה (לרוב זו כמות קטנה מאד).

 

הזרקת חומצה היאלורונית – עפעפיים עליונים נפולים

תחילה עלינו להכיר כי ישנם שני סוגי נפילה/צניחה של עפעפיים עליונים.

הסוג הראשון נקרא צניחה אמיתית והוא נגרם כתוצאה מהיחלשות והימתחות של שריר העפעף, כתוצאה מכך השריר מתקשה להרים ולהחזיק את העפעף כפי שהיה בעבר. לטיפול במצב צניחת עפעפיים בעקבות בעיה של השריר יש לעשות ניתוח שנקרא פטוזיס לתיקון השריר.

הסוג השני נקרא צניחה מדומה והוא מתייחס לנפילת עפעף עקב היווצרות קפלים כתוצאה מאובדן שומן טבעי בעפעף. בנוסף, תהליך של אובדן שומן בין הגבה לעפעף גורם לגבה לאבד מיכולת ההחזקה שלה מעל העפעף והיא צונחת עליו וזה מוסיף משקל שמפיל את העפעף.

השימוש בחומצה היאלורונית מתאים לטיפול במצב של צניחה מדומה של העפעף וזאת בכך שהחומר יוצר מילוי של העור שהידלדל, יוצר נפח שמותח את העור ומבצע הרמה. מומלץ לשלב גם הזרקה לאזור שמתחת לגבה בכדי ליצור נפח ומתיחה שתרים את הגבה ותרחיק אותה מהעפעף.

למידע נוסף בנושא – הרמת עפעפיים עליונים לא ניתוח

 

הזרקת חומצה היאלורונית – עפעפיים תחתונים נפולים

העפעף התחתון מושפע מכמה גורמים, הראשון הוא תהליך אובדן נפח שומני מאזור הלחיים (כחלק מסימני הגיל ותופעת אובדן שומנים בפנים), דבר שגורם ללחיים לסגת פנימה ולצנוח מטה וליצור שקע שמושך את העפעף מטה (אובדן השומן בלחי גם יוצרת את תופעת השקיות מתחת לעיניים). השני הוא כי לאורך השנים מצטברים רקמות שומן שמכבידות על העפעף לצד ירידת נפח שיוצר קפלים. כל אלו יחד מובילים לעפעף נפול, המושך את העין מטה.

הטיפול בעפעף התחתון מתבצע על ידי הזרקת החומצה ההיאלורונית לשקע שנוצר מתחת לעפעף להחזיר לו נפח. הזרקה נוספת היא לאזור שבין העפעף לאף, כאשר החזרת נפח לאזור הזה תוביל גם להימתחות הקפלים על העפעף.

חשוב מאד להבין כי טיפול בהזרקת חומרים להחזרת נפח (חומצה היאלורונית), קולגן (לרעננות ולחות העור), אלסטין (גמישות לעור), אינו מטפל ברקמות השומן העודפות שהצטברו בלחיים, או בשריר, טיפול בכל אלו יכול להתבצע רק באמצעות ניתוח.

למדריך המלא בנושא – ניתוח עפעפיים תחתונות

הזרקת חומצה היאלורונית – עפעפיים תחתונים נפולים

 

האם יש תופעות לוואי של הזרקת חומרי מילוי לעפעפיים וכיצד מטפלים בהם?

הגוף שלנו לא ממש מתלהב שמכניסים לו חומרים שהם לא שלו ולכן במרבית הפעמים הוא יגיב בצורה כזו או אחרת.

לעיתים הוא יגיב באופן קיצוני (חום, סימפטומים של אלרגיה, קשיי נשימה ועוד) ולעיתים בצורה יותר מינורית כמו נפיחות וחוסר נוחות.

 

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים כתוצאה מהזרקות (לא רק חומצה היאלורונית)

נפיחות, כאב קל, אדמומיות, שטפי דם קלים – יכולים להופיע בשעות הראשונות לאחר הטיפול עד לכמה ימים אחריו ואחר כך נעלמים.

בצקת, שלפוחיות, אלרגיה, זיהום וחום – במהלך הימים שלאחר ההזרקות, במצבים אלו יש לפנות לרופא המטפל או לרופא בקופת החולים.

ייתכן כי בעקבות הזרקה של חומצה היאלורונית ייווצרו גבשושיות באזור ההזרקה או שהוזרק יותר מדי חומר או במיקום לא נכון, במצבים כאלו ניתן להזריק אנזים המפרק את החומצה ההיאלורונית.

 

מותר ואסור לאחר טיפול הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית לעפעפיים

במידה ואין תופעות לוואי ראשוניות ניתן לחזור לענייני השגרה כבר באותו היום או למחרת. אם זאת יש להימנע ממספר פעולות בכדי לא לפגוע בהשפעה התהליך בתחילתו.

  • להימנע משטיפה או נגיעה באזורי ההזרקה כ 6-10 שעות לאחר הטיפול.
  • להימנע מאיפור 24- 48 שעות ככל הניתן.
  • בזמן השינה להימנע משינה על הבטן בכדי שהפנים לא תהיינה לחוצות על הכרית, נסו לישון על הגב כאשר הראש מעט מורם.
  • הימנעו משתיית אלכוהול ובפעולות גופניות מאומצות 24-48 שעות.
  • הימנעו מחשיפה לשמש למשך כמה ימים ובכל מקרה כאשר כבר יוצאים השתמשוב קרם הגנה (זה תמיד טוב בלי קשר לטיפול קוסמטי כזה או אחר).

 

 

מה המחיר של הזרקת חומצה היאלורונית?

המחיר מושפע מכמה מדדים:

  • כמות החומר שנדרש להזרקה.
  • תת סוג של החומצה (יש כיום תת סוגים שונים רבים של חומצה היאלורונית, הנבדלים באיכות ובהתאם לכך גם במחיר).
  • מורכבות מיקום ההזרקה, למשל, הזרקה בעפעפיים נחשבת למורכבת יותר ודורשת דיוק ומקצועיות גבוה במיוחד.
  • איכות הרופא, ניסיון ומיומנות.

מחיר של כמות 1 סמ”ק יכולה לנוע בין 1000 ₪ ל – 1500 ₪ (בכפוף לכל המדדים שצוינו).

לפרטים נוספים ולמדריך המלא עם כל המחירים להרמת עפעפיים

 

 אילו חומר מילוי אחרים כדאי להזריק לעפעפיים?

בתחום הטיפול בהעלמה וצמצום קמטים יש מגוון גדול של חומרים הניתנים להזרקה, כל אחד עם השפעה מסוג מסוים, תופעות שונות וגם מחיר שונה. למשל, יש חומרים ממלאים ויש חומרים המשתקים שרירים ובכך תורמים להחלקה או הרמה.

ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם רופא מומחה בתחום האסתטיקה שלאחר ביצעו בדיקה שבה יכיר את מבנה הפנים, סוג העור, עומק נסיגת השומן ומצב הקפלים יוכל להמליץ על החומר המתאים ביותר לכם בהתייחס לתקציב שלכם, משך הזמן של השפעה החומר.

החומרים המוכרים ביותר והשכיחים ביותר בשימוש מלבד חומצה היאלורונית הם : חלבון קולגן, שומן עצמי, חלבון אלסטין, בוטוקס (חומר בעל אפקט שיתוקי), סיליקון (חומר שאינו מתפרק ונשאר בגוף).

 

לסיכום

הפתרונות לבעיות אסתטיות שמתעוררות בגוף שלנו הולכות ומתרבות עם השנים. פתרונות הקשורות להזרקת חומרים הולכים ומשתכללים ועוברים התאמות שהופכות אותם מותאמים יותר לאזורים מסוימים ומקטינות עוד יותר את הסיכונים שיכולים להתעורר משימוש בהם.

ההיצע הזה של אפשרויות מעמיד אותנו בתהליך בחירה לא פשוט שבו עלינו לבדוק היטב מה הכי מתאים לנו מבחינת סוג והיקף הבעיה, מבחינת עלות ומשך השפעת הטיפול, בכדי לעשות זאת אנו ממליצים על פנייה לייעוץ חינם על ידי המומחים שלנו בעפעפיים שלי.

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
ישנן שתי יתרונות מרכזיים, יתרון ראשון הוא תהליך הפירוק האיטי של החומצה המיוצרת במעבדה, לעומת חומרים אחרים בשימוש כמו קולגן, שאמנם יעילים אך מתפרקים בגוף מהר יותר דבר שגורם להשפעה ואפקט לטווח זמן קצר. יתרון שני, מתייחס לרמת הבטיחות הגבוהה יחסית ומיעוט סיבוכים שיש לחומצה היאלורונית אל מול חומרים אחרים בביצוע הליך של הרמת עפעפיים.
מכיוון שגוף האדם שונה בין כל אחת ואחד קשה להגיד מה יהיה זמן ההשפעה של טיפול הרמת עפעפיים בחומצה היאלורונית. משך ההשפעה מושפע מאזור הטיפול, מקצב חילוף החומרים של המטופל, משקל והגיל וגם מאיכות החומצה שנעשה בה שימוש. לרוב זמן ההשפעה לטיפול באזור העפעפיים שנחשב לטיפול של מילוי קמטים ויצירת נפח יהיה בין חצי שנה לשנה.
ניתן לחזור ולבצע טיפולים נוספים בחומצה היאלורונית. מומלץ לבצע טיפול חוזר כאשר השפעת הטיפול הקודם עוברת ואזורי ההזרקה חוזרים להיות מקומטים. בהזרקה חוזרת כבר נצבר ניסיון של משך הזמן שבו הגוף מפרק את החומצה וסופג אותה כך שנוכל לדייק יותר את כמות הזמן שהטיפול יחזיק את אזור העפעפיים מתוחים וחלקים.