צניחת עפעף טיפול טבעי

כבני אדם, הייחוד שלנו נמדד בין השאר, ביכולת שלנו לפתור בעיה מסוימת או למלא צורך מסוים במספר רב של דרכים ואפשרויות. למשל, הצורך בחשמל אנחנו פותרים באמצעות מספר שיטות ליצירת החשמל.

היכולת הזו של בעיה ולה מספר פתרונות, אינה שונה כאשר מדובר בבעיות או צרכים של גוף האדם (פיזיים או נפשיים). להרבה מהבעיות והצרכים יש גישות טיפול שונות עם כלים שונים, והאדם הזקוק לפתרון יכול לבחור במידה רבה את הגישה והשיטה המתאימה לו.

הרמת עפעפיים היא צורך טיפולי שנוצר כתוצאה מתופעה של נפילה או צניחה על העפעפיים על העין ובכך נוצר מראה עייף ומבוגר, התעייפות מהירה של העין ובמקרים מסוימים גם חסימה של זווית הראיה.

הטיפול בצורך הזה, ברמה הרפואית (תיקון הסתרה ראייה) או ברמה האסתטית (שיפור מראה הפנים) יכול להיעשות בשיטות שונות, המתבססות על טכניקות שונות אך מתבצעות באותו אזור. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה וכמובן גם את העלויות הכספיות שלה.

במאמר הזה נציג את עיקר השיטות הטבעיות והמתחרות הקיימות בתחום של טיפול בצניחת עפעפיים.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים לקבל מידע מועיל בכל הקשור להרמת עפעפיים מצוין הגעתם למומחים בתחום!

אנו מומחים בכל הקשור בעולם האסתטיקה והיופי✅
השירות שלנו זמין לכם לכל שאלה בכל שעה ✅
אנו מלווים אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת התוצאה הרצויה ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת תוצאה ארוכת טווח ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים כפול -עפעפיים עליונים ותחתונים ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

לפני שמטפלים צריך לאבחן את הסיבה לעפעף נפול

המחקר הרפואי בתחום צניחת עפעפיים זיהה מספר סיבות אפשריות שגורמות לתופעה. מבין הסיבות שתיים נחשבות לשכיחות יותר ואחרות יחסית לנדירות וחריגות.

עפעף צונח

סיבות שכיחות

סיבות אלו מושפעות לרוב מהתקדמות הגיל ולכן, נראה אותם במרבית המקרים החל מהעשור החמישי לחיים, כאשר גופנו (על כלל חלקיו ואיבריו) צבר לא מעט “קילומטר”.

  • בעיה בשריר העפעף – העפעף כשלעצמו הוא פיסת עור שתפקידה להגן על העין כשגוף האדם במצב ערות ובמצב שינה. את פעולה ההגנה על העין העפעף עושה על ידי עליה וירידה או פתיחה ועצימה. כאשר צריך להגן הוא מכסה את העין, כאשר צריך לשמור על העין לחה הוא עולה ויורד (מצמוץ), כאשר העין צריכה לראות הוא נמצא למעלה.

על פעולת ההרמה וההורדה של העפעף, אחראי שריר שנקרא הלבטור וכאשר ישנה פגיעה ביכולת שלו נוצרת נפילה של העפעף. כאשר השריר, לרוב כתוצאה מהשפעת השנים נמתח יתר על המידה, יכולת ההרמה שלו את העור של העפעף הופכת להיות לגובה חלקי מהגובה הנדרש (הקודם). כך למעשה במקום עפעף מתוח עד מתחת לגבה אנו רואים חצי עפעף מונח על העין.

  • משקל עודף – לאורך השנים גם כחלק מתהליך טבעי, שטח הפנים שלנו מאבד מרמת השומן הטבעי שלו וכתוצאה מכך שטח הפנים מצטמצם והעור מתחיל להתקמט, יחד עם אובדן גמישות ולחות של הפנים.

בעפעף מתרחשים שני תהליכי השפעת זמן מקבילים, שינוי במתיחת העור לכל אורך הפנים יוצרת מובילה לירידה ברמת מתיחת העפעף, יחד עם הצטברות של תאים שומניים ברקמת העור הפנימית.

הקפלים שנוצרו בעפעף (מהיעדר המתיחה), יחד עם תאים שומניים שנאגרו, יוצרים משקל שלא היה קודם בעפעף ושריר העפעף אינו מצליח להחזיק את עפעף בגובה הקודם שלו.

חשוב לזכור כי, מדובר בתהליכים שמתפתחים לאורך שנים ולא מופיעים בבת אחת או בתקופה קצרה. ככל שהתופעה מופיעה בפתאומיות, ככל הנראה הסיבה היא אחרת ומומלץ מאד לבדוק את העניין עם רופא מקצועי בתחום העיניים.

סיבות שאינן שכיחות

  • התפתחות של שיתוק עצבי באחד מהשרירים או נקודות העצביים במיוחד באזור הפנים.
  • חוסר איזון משמעותי בבולטת התריס.
  • בעיה בעצב השריר של אחד משרירי הפנים.

 

טיפולים טבעיים וקצת פחות טבעיים

ניתוח – לכאורה ניתוח לא נחשב כטיפול טבעי, אלא כטיפול פולשני, שכן הוא מעשה ידי אדם וכולל פעולה כירורגית. אולם, בפועל זהו טיפול שלא עושה שימוש בחומרים, אלא פשוט מבצע פעולה של הסרה של מה  שמיותר ובחלק מהפעמים כולל גם קיצור של שריר העפעף.

טכנולוגיה – שיטות אלו מבוססות על מכשירים הפועלים על טכניקות שונות, מגלי רדיו, גלים אולטרה סוניים, דרך גלי פלזמה ועד קרני לייזר. גם בשיטות אלו, לא נעשה שימוש בחומרים מלאכותיים אלא, הם מתבססים על יצירה של עוררות מחודשת של תאי הגוף לבצע תהליכי חידוש תת עוריים ועידוד הגוף לחדש הפרשה של חלבונים האחראים על גמישות ולחות של העור.

חומרים – שיטות אלו מבוססות על הכנסה והזרקה של חומרים מלאכותיים וטבעיים לאזור העפעפיים ואזורים שכנים בפנים, שתכליתם להשפיע על אופן ההתנהגות של השרירים והעור. בשיטה זו מכניסים באופן יזום, חלבון קולגן, חומצה היאלורונית, בוטוקס, שומנים טבעיים מהגוף וגם שימוש בחוטי מתיחה.

לעוד בנושא טיפולים להרמת עפעפים – הנחיות לפני ניתוח עפעפיים

טבעי מלא – שיטות המבוססות על חומרים טבעיים (הומאופתיה) שנטילתם לרוב באופן מתמשך משפיעה על אופן תהליכים פנים גופניים שבסופם גם משפיעים על אזור הפנים.

הסתרה – שיטות אלו מבוססות על איפור עפעף נפול, כמו: שימוש באייליינר. כאשר מטרת האיפור היא להסתיר את המראה הנפול, להסית את ההסתכלות של המתבונן החיצוני לחלקים אחרים בפנים ומסביב לעין ובכך לצמצם את הבולטות של מראה העפעפיים הנפולים. במקרים מסוימים ישנן נשים שמבצעות תהליך של איפור קבוע באזור הגבה והעין בכדי ליצור מראה קבוע של עין וגבה מורמת ובכך ליצור סוג של אשליה לגבי מצב הגבות. בפועל איפור כדרך להתמודד עם נפילת עפעפיים היא בעיקר יצירת אשליה.

פילינג – שיטות אלו מבוססות על הגישה שהגוף יודע לתקן את מה שלא תקין אצלו ושבאמצעות חומרים או שיטות שונות אפשר ליצור נזק מופחת ומבוקר שיעורר את הגוף לייצר חומרים לתיקון וטיפול. לצד שיטת הפילינג המוכרת עם חומרים, ישנה שיטה שנכנסה בשנים האחרונות סביב הטיפול בעפעפיים נפולים המתבססת גם על יצירת נזק מבוקר באמצעות הכנסה של מחטים לאזור.

תרופות סבתא – חלקן של תרופות סבתא אינו חסר גם כאן. אם זאת לפני נרחיב מעט נבקש להזכיר כי בשונה מאזורים אחרים בגוף או בעיות אחרות שבהן יש תרופות סבתא, במקרה של עפעף נפול מדובר על האזור העין. שימוש בחומרים מסוימים באזור רגיש כל כך יכול להיות מסוכן בפני עצמו.

חלבון ביצה – מדובר על תרופת סבתא ישנה מאד, במסגרתה מפרידים בין החלבון והחלמון של הביצה. ובאמצעות מקלון צמר גפן מורחים על העפעף את חלבון הביצה (הלבן). טיפול זה מספר לאורך תקופה נטען שמשפיע על מצב העפעף.

עפעפיםם נפולות

סיכום

צניחת עפעפיים עליונים או תחתונים היא תופעה בעלת השפעה משמעותית על הרבה מאד אנשים, גברים ונשים כאחד. השינוי  של מראה החיצוני לכיוון של פנים עייפות ומבוגרות, גורם למתעניינים לחפש אחר שיטת טיפול שתעלים או תצמצם את הבעיה.

במאמר הנוכחי הראנו את מגוון השיטות הקיימות בשוק בהיבט של טיפולים פרטיים, (בטיפול לפי צורך רפואי דרך הטיפול היחידה  הקיימת היא ניתוח כירורגי ). לכל שיטה יש מידת הצלחה שונה, מידת תוצאה ויעילות משתנה, מידת עלות ומחיר שונה, מידה שונה של אופן ביצוע הטיפול, משך הזמן לטיפול וההחלמה ממנו ועוד כל מיני פרמטרים משתנים.

הבחירה בשיטת הטיפול היא אינדיבידואלית לכל אחת ואחד בהתאם לקריטריונים שהם מציבים לעצמם.

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
ישנם מספר טיפולים טבעיים שיכולים לעזור ולשפר את מראה העפעפיים: שמן קיק – טיפול בשמן קיק מכיל ויטמינים ונוגדי חמצון שעשויים לעזור למראה העפעפיים להראות מורמות יותר. ניתן למרוח שמן קיק על העפעפיים בערב ולהשאיר אותו מדי לילה, ולשטוף בבוקר. תפוח אדמה – תפוח אדמה מכיל חומצה מליטית, שעשויה לעזור למתיחת העפעפיים. ניתן למרוח תפוח אדמה טחון על העפעפיים למשך כמה דקות ולשטוף היטב. כמו כן קיימים עוד המון טיפולים טבעיים אשר יכולים לסייע בהרמת העפעף.
להרמת עפעפיים בדרך טבעית, ישנן מספר טיפולים וטכניקות שיכולות לעזור. כמובן שתוצאות עשויות להשתנות מאדם לאדם ויש לזכור שההשפעות הטבעיות עשויות להיות פחות נראות מהטיפולים הקוסמטיים מקצועיים, אבל ניתן להבטיח את הביצוע הבטוח והלא פוגע שלהם. כאן כמה אפשרויות: מריחת שמן קיק: שמן קיק הוא מוצר טבעי . ניתן למרוח את השמן על עפעף נקי בעזרת מברשת נקייה פעם אחת בשבוע לפני השינה. על השמן להתייבש, המריחה עשויה לעזור בהרמת ובחיזוק העפעפיים. ג’ל אלוורה: ג’ל המופק מצמח האלוורה ידוע בתכונותיו לשיפור הגמישות והמראה של העפעפיים. ניתן למרוח קצת ג’ל אלוורה על העפעף ולהשאיר למשך 15-20 דקות לפני ששוטפים עם מים פושרים. תרגילי עיניים: תרגול יומי קל של תנודות עם העפעפיים יכול לחזק את השרירים באזור העיניים ולהרגיש בהבדל בהרמתן. אפשר לנסות לעשות תנודות עם העפעפיים למעלה ולמטה כמה פעמים ביום. הגנה מהשמש: חשיפה יתרה לשמש עשויה להרוס את המבנה של העפעפיים, כך שמומלץ להשתמש במשקפי שמש ולהפחית את הזמן שאתם מבלים בשמש. אלו הם כמה טיפים טבעיים שיכולים לעזור להרמת העפעפיים. כדאי להתייעץ עם מומחה או דרמטולוג במקרה של בעיות כבדות.
צניחת עפעף היא תופעה מדוברת – צניחת עפעף היא תהליך טבעי של העין כדי להגן על העין מפני גורמים חיצוניים כמו אבק, זבל, או גוף זר שעלול לפגוע בעין. עייפות: כאשר אדם עייף ולא מקבל מספיק שינה, צניחת עפעף עשויה להגביר מצב זה. העייפות מפעילה את מערכת העצבים הסימפטית של הגוף, המשאירה את העין פתוחה לפי אופן כדי לשמור על הערוץ האופטי פתוח. עומק הראייה: צניחת עפעף יכולה להיות בעקבות עבודה ממושכת מול מסך מחשב או מסך טלוויזיה. כאשר אנחנו מתמקדים לאורך זמן, הגורמים להצנחת עפעף מובנים. מצבי רגש: עוצמת הרגשות, כמו הרגשות של חרדה או סקרנות, עשויים לשפר את הצניחה של העפעף. דיכוי עין: כאשר העין מתמקדת באובייקט כתוצאה מההתמקדות, יתכן והתגובה האוטומטית של העין תייצר תגובת צניחה תנאים רפואיים: במקרים חריגים, צניחת העפעף עשויה להיות אחת מתופעות רפואיות כמו עיניים יבשות, עיוותי עין, תסמונת גיל הזהב, ועוד. אם צניחת העפעף מפריעה לך וגורמת לבעיות בראיה או בחיי היום-יום שלך, מומלץ לפנות לאיש רופא או לעזור מקצועי בתחום העיניים כדי לבדוק את הסיבה הספציפית ולטפל בה.