הנחיות לפני ניתוח עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח שכבר מוגדר כניתוח שגרתי, הוא שכיח מאד בקרב גברים ונשים, נעשה לרוב בהרדמה מקומית, ההחלמה שלו אינה ארוכה במיוחד ושיעור ההצלחה גבוה במיוחד, מעל 90 אחוז.

החלק המשמעותי, הוא דווקא חלק ההכנה לפני הניתוח. החל משלב אבחון של צורך ואופי הבעיה, דרך שיטת הביצוע של הניתוח ועד הפעולות שיש לעשות בכדי להגיע מוכנים לניתוח בצורה הטובה ביותר שתתרום להצלחתו.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים לקבל תוצאה מהירה של עפעפיים חלקים ומתוחים רוצים לדעת איך התהליך מתבצע? אם כן אז הגעתם למקום הנכון החברה שלנו היא המקצועית ביותר בתחום!
מומחים בכל סוגי ההליכים האסתטיים והרפואיים בעולם האסתטיקה והיופי✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן לכל שאלה ובקשה ✅
ליווי ושירות אישי מהמומחים בעולם האסתטיקה ✅
מומחים בכל סוגי הניתוחים האסתטיים לקבלת תוצאה ארוכת טווח ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בניתוח של הרמת עפעפיים כפול -עפעפיים עליונים ותחתונים ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים לקבל עפעפיים חלקים ומותחים בדיוק כפי שהם חלמו! 👱🏼👨🏽

הנחיות ניתוח עפעפיים

את ההנחיות לניתוח הרמת עפעפיים ניתן לחלק לפי מספר שלבים מההתחלה  לפי הצורך ועד לשלב יום הניתוח עצמו.

שלב האבחון

שלב זה מתבצע עם רופא עיניים מנתח המאבחן שהבעיה אכן קשורה לצניחה של עפעף ולא לסיבות אחרות הקשורות בגבות, בסביבת העין וכדומה. בשלב האבחון, הרופא ייבצע בדיקת ראייה, צילום, בדיקת תקינות של ברז הדמעות, תקינות שרירי העיניים, מצב הגבות, בדיקה שאין דלקות או מחלות כרוניות הקשורות לעין (עין עצלה וכדומה) וכדומה, שיכולים להשפיע על אפשרות ניתוח בעפעפיים.

האבחון הנ”ל יכלול, גם זיהוי האם מדובר בצניחה אמיתית (עקב בעיה בשריר העפעף) או שמדובר בצניחה מדומה (הצטברות של קפלי עור ושומן על העפעף)?.

שלב אבחון זה חשוב במיוחד ולא רק משום שהוא משפיע על שיטת ההתערבות הכירורגית עצמה, אלא, גם מהווה זיהוי האם ישנה עילה רפואית לניתוח ואז הניתוח מתבצע במסגרת סל הבריאות ללא עלות של המטופל.

אחת מהנחיות החשובות לשלב האבחון היא, שיתוף של הרופא בכל ההיסטוריה הרפואית בעבר ובהווה בלי הסתרה של דבר, זאת בכדי, שכל המידע יהיה פרוס לפני הרופא לקבלת החלטה נכונה.

הנחיות לפני ניתוח עפעפיים

שלב בחירת שיטת הטיפול והיקף הטיפול הנדרש

בהתאם לאבחון הבעיה על ידי הרופא המנתח, יהיה עליו לתכנן באיזו גישה או שיטה לבצע את הניתוח. לרוב נהוגות שתי שיטות.

כאשר המטרה היא חיזוק שריר העפעף (תיקון פטוזיס) הכניסה תעשה ללא חתך עורי בעפעף אלא כניסה מאחורי העפעף. כאשר הטיפול מצריך הסרת קפלי עור והרחקת שומנים שהצטברו, הטיפול יבוצע באמצעות חתך עורי בעפעף. החתך בעפעף נעשה במקום יחסית מוסתר ולאחר ההחלמה המלאה , הוא כמעט ולא ניתן לזיהוי (אלא בהסתכלות מעמיקה).

בניתוח בעפעפיים התחתונים, ניתן להיכנס להסרת השומנים דרך חתך בחלק הפנימי התחתון של העין ודרכו להגיע לשומנים. לחלופין שיטה אחרת הינה, כניסה דרך חתך שמבוצע מתחת לקו הריסים התחתונים.

הבחירה בכל אחת מהשיטות נעשית לפי מה שמתאים למטופל עצמו ובכל מקרה התוצאה הסופית צפויה להיות דומה.

הרמת עפעפיים – כל מה שחשוב לדעת

שלב הנחיות לפני ניתוח עפעפיים

שלב זה הינו לאחר שנקבע תאריך לביצוע הניתוח והוא כולל סדרה של פעולות שיש לעשות החל מכמה שבועות לפני ועד כמה שעות לפני הניתוח עצמו.

בדיקות דם, בדיקות אק”ג, צילום חזה (מועד הביצוע הינו סמוך לניתוח – בהתאם להנחיית המרפאה או הרופא, ייתכן שחלק מהבדיקות הללו יידרשו בשלב מוקדם יותר).

מי שנוטלות או נוטלים תרופות למניעת קרישת דם באופן קבוע או זמני יתייעצו עם הרופא לגבי המשך לקיחתן או שינוי מינון (ככל הנראה יידרש להפסיק את נטילתן מספר ימים לפני הניתוח).

כשבועיים לפני מועד הניתוח וכשבועיים לאחריו יש להימנע מעישון ובכלל משימוש במוצרים הכוללים ניקוטין.

ביום הניתוח עצמו יש להיות בצום (למעט נוזלים) בהתאם למספר השעות שהרופא הגדיר (לרוב כ – 6 שעות), מומלץ להימנע מלעיסת מסטיק בסמיכות לניתוח, במידה ויש שיניים תותבות יש להסירן טרם הניתוח.

ניתוח רפואי
ניתוח רפואי

דגשים להנחיות לקראת ניתוח עפעפיים

  • במידה ובמהלך התקופה הסמוכה למועד ביצוע הניתוח (כמה ימים עד שבוע) חל שינוי רפואי כלשהוא יש לעדכן את הרופא. על הרופא להחליט האם יש בשינוי משום בעיה המפריעה לביצוע הניתוח. במיוחד חשוב לדווח על בעיה סביב העיניים שלא הייתה קודם ולא ידועה לרופא המנתח.
  • מומלץ להימנע משתיית אלכוהול בימים הסמוכים לניתוח ולפחות 48 שעות לפני הניתוח.
  • יש להימנע משימוש בחומרים קוסמטיים באזור העיניים והפנים מספר ימים לפני הניתוח. חשוב שהאזור יהיה טבעי לגמרי וללא חומרים משפיעים על העור ועל הרקמות.
  • ערב לפני הניתוח יש לנקות היטב את הפנים מאיפור ולחפוף את השיער היטב, במיוחד עם יש בו חומרים עיצוב וג’ל למיניהם.

הנחיות לאחר הניתוח הן חלק מההנחיות לפני הניתוח

חשוב להכיר גם את ההנחיות של לאחר הניתוח (שלב ההחלמה) וזאת עוד לפני ביצוע הניתוח עצמו. חשיבות הכרת ההנחיות לאחר הניתוח הן לאפשר היערכות מקדימה הן ברמה הפיזית (ציוד שצריך, מענה למגבלות שיכולות להיות, עזרה וליווי, עבודה, בני משפחה וכדומה). אך ההנחיות הללו גם חשובות ההנחיות כחלק מהכנה מנטאלית של הראש והגוף למה שמצפה לאחר הניתוח.

כאשר מגיעים לשלב ההחלמה מוכנים גם ברמה המנטאלית וגם ברמת הצרכים הפיזיים והסביבתיים תהליך ההחלמה נוח ומהיר יותר, יציב יותר ומתרחשים בו הרבה פחות תקלות ובעיות.

תהליך ההחלמה לאחר ניתוח המדריך

עפעפיים

סיכום

כל ניתוח שהוא כולל בתוכו סיכונים ברמות משתנות. השאיפה הברורה של הרופא ושל המטופל היא להימנע ככל הניתן מסיכונים ושהניתוח יעבור בצורה טובה וישיג את המטרה שלו. בכדי שזה ייקרה ישנה סדרה של הנחיות ברמה הכללית וסדרה של הנחיות ייעודיות יותר שיש לעמוד בהן.

זכרו!, הניתוח הוא עבורכן ועבורכם, במקרה של ניתוח עפעפיים יש גם תשלום ממיטב כספכם וכספכן. לכן מומלץ לבצע את כל ההנחיות במלואן.

במידה ויש שאלות או שינויים כלשהוא לא לחשוש ולשתף את הרופא, עדיף לדחות ניתוח מאשר לגשת אליו במוכנות נמוכה.    

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
ההנחיות הללו נועדו לשני שלבים משמעותיים. שלב לפני הניתוח, מטרת ההנחיות הינה, ליצור מרחב טבעי של הגוף ואזור הפנים עד כמה שניתן בזמן הניתוח, צמצום ומניעה של חומרים לא טבעיים שיכולים ליצור מיסוך בשטח הטיפול שעלולים להטעות את הרופא המנתח. השלב השני, הוא שלב ההחלמה. השאיפה היא ששלב זה יהיה כמה שיותר קצר וכמה שיותר נוח וקל. ככל שההנחיות יבוצע נכון היכולת של הגוף להחלים תהיה יותר טבעית ומהירה ולא תושפע מחומרים אחרים. לדוגמא, ניקוטין הוא חומר בעל השפעה מאטה על תהליכי החלמה של הגוף ולכן ההנחיה היא לא לעשן כמה שבועות לפני הניתוח ולאחריו.
כן, לרוב את ההסבר הכללי נותן הרופא המנתח. את הירידה לפרטים עד לכדי הדרכה של איך לעשות מה?, נותנת האחות במרפאה. בכל מקרה, המרפאה תספק לכם דף הנחיות כתוב ומפורט בכדי שלא תישכחו ושלא תהיו לחוצים בזמן ההסבר וההדרכה של המרפאה.
כן יש שינוי מסוים בהנחיות, אך הן בעיקר מתייחסות להנחיות הסמוכות ליום הניתוח  (היום שלפניו ויום הניתוח עצמו).