הרמת עפעפיים – כל מה שחשוב לדעת

לעפעפיים יש תפקיד חשוב בהגנה על העיניים, אך כיוון שהם ממוקמים בחלק העליון והתחתון של העין כך הם משפיעים על המראה האסתטי של כל הפנים. תופעה של צניחת עפעפיים עשויה להתרחש בקרב אוכלוסייה מבוגרת, ולכן עולה הצורך עבור נשים וגברים למצוא מענה אסתטי ואיכותי לטיפול בתופעה זו. הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר במקרה זה יהיה הרמת עפעפיים, שהינו הליך הקשור אל הרפואה האסתטית המעניק פתרון איכותי, מהיר ויעיל העשוי להישמר למשך שנים.

כמו הרבה מאוד טיפולים אסתטיים אחרים, גם טיפול הרמת עפעפיים יהיה כרוך לרוב בהליך כירורגי פולשני אך פשוט יחסית, ובשורות הבאות נרחיב בצורה מקיפה על הליך זה, וכן נסקור שיטות טיפול נוספות הקיימות במקרה של צניחת עפעפיים ופגיעה אסתטית במראה הפנים.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לשים סוף למראה העייף והזקן? הגעתם לחברה המובילה בתחום!
מומחים בכל סוגי ההלכים האסתטיים והרפואיים בתחום העפעפיים והפנים ✅
הסדרי תשלום נוחים בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
ליווי אישי על ידי מומחים בעולם העפעפיים ✅
מומחים בהליכים אסתטיים ללא ניתוח וללא כאב! ✅
זמן ההחלמה קצר בניתוח הרמת עפעפיים  ✅

 עזרנו כבר למאות מטופלים מכל הארץ לקבל את התוצאה שהם תמיד רצו 👱🏼👨🏽

 

הרמת עפעפיים – למה צריך את זה בכלל?

כפי שצוין קודם, תופעה של צניחת עפעפיים שכיחה אצל גברים ונשים שעברו את גילאי 50, זאת כתוצאה מקצב הזדקנות העור המשפיע על החיוניות והאלסטיות הטבעית שלו ככל שמתבגרים. העור המצוי בעפעפיים הינו עדין ודק במיוחד, בהשוואה לשטחי עור אחרים בגוף, וכתוצאה מכך הוא נוטה יותר להיחלש ולאבד מהחיוניות הטבעית שלו – דבר המשפיע על מנח העפעף, צורת המבנה שלו וכן על המראה האסתטי של חלק זה בפנים.

כתוצאה מהזדקנות העור באזור המקיף את העיניים, העפעפיים הופכות להיות חלשות ופגיעות יותר וכך העור המתוח הופך להיות מדולדל יותר כך שנראה כלפי חוץ כמו עפעף סגור חלקית. הגורם המרכזי לצניחת עפעפיים ומראה נפול שלהם הוא שריר הלבטור, האחראי על פעולת ההרמה של העפעפיים. לעיתים כתוצאה מהשפעת צניחת העפעפיים הבעיה הופכת להיות יותר מאסתטית, כיוון שהעפעפיים השמוטות עשויות לחסום את שדה הראייה וכך לפגוע באיכות החיים.

לעוד מידע בנושא מה הן הסיבות לעבור ניתוח הרמת עפעפיים?

הרמת עפעפיים עליונים – במה זה כרוך?

תהליך הרמת עפעפיים מתייחס בדרך כלל להרמת עפעפיים עליונים, אותו שטח עור הממוקם בחלק העליון של העיניים. כאשר מתרחשת צניחת עפעפיים הפוגעת במראה האסתטי ובשימוש הפונקציונלי של העיניים, עולה הצורך בטיפול ייעודי להרמת עפעפיים עליונים. טיפול זה כרוך בהליך כירורגי הכולל הסרת עודפי עור ועודפי שומן מהעפעפיים, כך שהתוצאה הסופית תהיה עיניים פקוחות לרווחה ועפעפיים מתוחים ואסתטיים.

ההליך הניתוחי כולל ביצוע חתך קטן בחלק של העפעף העליון, ודרכו המנתח הפלסטי יסיר את עודפי העור והשומן שמשווים לעפעף מראה נפול. במידה ושריר הלבטור הוא הגורם לצניחת העפעפיים, המנתח יקצר אותו במהלך הניתוח בכדי להעניק לעפעפיים מראה פתוח ומתוח יותר. מדובר על הליך פשוט וקצר יחסית הנמשך פחות משעה, ואיננו כרוך בהרדמה כללית כיוון שלרוב יהיה מספיק לבצע הרדמה מקומית של מקום הניתוח וכן לשלב חומר טשטוש שיוריד את מפלס הלחץ של המנותח.

 

מתי מומלץ לשלב ניתוח עפעפיים תחתונות?

כיוון שניתוח הרמת עפעפיים מעניק מענה אסתטי נרחב ופונקציונלי למטופלים, לעיתים המנתח הפלסטי ימליץ לבצע ניתוחים משלימים נוסף על הרמת עפעפיים כדי למקסם את תוצאות הטיפול. כאשר תופעת צניחת העפעפיים פוגעת בשדה הראייה של המטופל, או לעיתים עייפות והזדקנות העור אינם מתבטאים רק בעפעפיים העליונים אלא גם בעפעפיים התחתונים – יומלץ לשלב בהליך הרמת עפעפיים גם ניתוח עפעפיים תחתונות.

במקרה זה המנתח יבצע בנוסף לחתך בעפעפיים העליונים גם חתך באזור העפעפיים התחתונים כדי להסיר רקמות עור ושומן עודפות, כאשר מיקום החתך יהיה מתחת לריסים ובחלק הפנימי של העיניים כדי למנוע מראה של צלקת לא אסתטית.

 

הרמת עפעפיים - כל מה שחשוב לדעת

 

מה כולל תהליך ניתוח הרמת עפעפיים?

ניתוח הרמת עפעפיים נחשב להליך כירורגי פשוט עם מינימום סיבוכים, כיוון שניתן לבצע אותו באמצעות הרדמה מקומית בלבד המלווה לרוב עם חומרי טשטוש הניתנים בסמוך למועד הניתוח. ישנם מקרים בהם הניתוח יוכל להתבצע רק לאחר הרדמה כללית מלאה, דבר שעשוי להאריך את זמן הניתוח ואת הסיכונים הטמונים בו, אך מדובר על מקרים קיצוניים התלויים בסוג ומורכבות הניתוח הדרוש.

לאחר מתן חומרי ההרדמה והטשטוש המנותח מוכנס לחדר הניתוח, ובאמצעות חתך זעיר המבוצע בקו הריסים בעיניים המנתח מסיר את עודפי השומן והעור היוצרים מראה רפוי ונפול של העפעפיים. בשלב הבא המנתח מותח את העור באזור העפעפיים כדי להשוות לחלק הזה מראה מורם וחיוני יותר, כאשר העור המתוח מקובע אל חלל ארובת העין. לבסוף החתך הזעיר נתפר באמצעות תפרים מתמוססים או דבק מיוחד, כך שהצלקת הניתוחית לא תיראה.

 

תהליך החלמה מניתוח הרמת עפעפיים

כמו כל הליך כירורגי אחר, גם תהליך ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים צפוי להיות כרוך בכאבים ותחושת אי נוחות עבור המטופלים. חשוב לציין כי תופעות אלו מורגשות בצורה קלה יחסית, ולאחר מספר ימים בודדים ההרגשה משתפרת וכך גם המטופלים יכולים לחזור בהדרגה לשגרת חייהם. בימים הראשונים להחלמה המטופלים צפויים לסבול משטפי דם מקומיים, בצקות קלות וכן כאבים באזור הניתוח. ניתן ומומלץ להקל על תחושות אלו באמצעות נטילת משככי כאבים ,שגם יסייעו לחזק את הגוף ולהתאושש מהר יותר מהניתוח.

לרוב כבר לאחר שבעה ימים מיום הניתוח הכאבים פוחתים באופן משמעותי, וכך גם הנפיחות ושטפי הדם במקום. ניתן להתרשם מתוצאות הניתוח בפועל רק לאחר חודש בממוצע, כיוון שזהו הזמן האידיאלי בו הנפיחות יורדת באזור הניתוח וכך המראה החדש והמשופר של העין נראה בצורה מיטבית.

 

למי הניתוח מיועד?

ניתוח הרמת עפעפיים מעניק מענה אסתטי מקיף ויעיל לבעיה של צניחת עפעפיים כתוצאה מהזדקנות העור, גורמים גנטיים, אלרגיות, תזונה וכן בעיות בריאותיות כמו חוסר איזון של בלוטת התריס. משום כך ההליך הכירורגי נועד עבור גברים ונשים הסובלים ממראה של עפעפיים שמוטות, רפויות, עייפות או נפוחות ששום טיפול אחר לא הצליח לטפל בתופעה.

בנוסף גם אנשים ששדה הראייה שלהם נפגע כתוצאה ממבנה עין סגור חלקית, יוכלו למצוא את הפתרון היעיל והמבטיח ביותר שיסייע להם לשפר את טווח הראייה וכך לשפר את אורח חייהם.

 

הרמת עפעפיים לגברים

נהוג לייחס את נושא הטיפולים האסתטיים לנשים, אך בפועל גם לא מעט גברים מחפשים אחר פתרונות אסתטיים איכותיים שישפרו את המראה החיצוני וההרגשה הפנימית שלהם. אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר בקרב גברים אלו הינו ניתוח הרמת עפעפיים לגברים, המטפל במראה של עפעפיים בולטות ונפולות כתוצאה מאיבוד שומן תת-עורי בחלק זה וכן הצטברות של עודפי עור.

 

באילו מקרים לא מומלץ לעשות ניתוח הרמת עפעפיים?

הפתרון הניתוחי לצניחת עפעפיים ותיקון מראה עייף ומבוגר של עפעפיים עליונות ותחתונות הינו מוצלח ויעיל, אך אינו יכול להתאים לכל אחד. בדרך כלל מטופלים עם היסטוריה מורכבת של בעיות בעיניים לא יהיו מועמדים מתאימים להליך ניתוחי זה, כמו אנשים שסובלים באופן כרוני מדלקות עיניים, גברים ונשים עם אלרגיות המשפיעות על הלחלוחית הטבעית של העיניים, אנשים שסובלים מגלאוקומה וכו’.

באמצעות קביעת פגישת ייעוץ מקדימה עם מנתח פלסטי מומחה ניתן לקבל תמונת מצב מקיפה יותר על הצלחת הניתוח, האפשרויות העומדות בפני המטופל, וכן החלופות הקיימות לטיפול הרמת עפעפיים ללא צורך בניתוח כירורגי.

 

הרמת עפעפיים ללא ניתוח – יש דבר כזה?

עפעפיים שמוטים ורפויים אינם פוגעים רק במראה האסתטי של העיניים והפנים, אלא הם עשויים גם להשפיע על יכולת וטווח הראייה של אלו הסובלים מתופעה זו. לכן במקרים שהליך ניתוחי אינו בא בחשבון, אם מסיבות רפואיות או מהחלטה אישית להימנע מסיבוכים כירורגיים, קיימת אפשרות לבצע הרמת עפעפיים ללא ניתוח.

מדובר על הליך פשוט ויעיל שאיננו מצריך חתך וכן שימוש בחומרי הרדמה, כך שהמטופלים אינם צריכים לעבור תהליך החלמה ו/או לסבול מכאבים וכך יוכלו לחזור לשגרת יומם במהרה. בין הטיפולים הלא ניתוחיים להרמת עפעפיים ישנם טיפולים המבוצעים באמצעות פלזמה, פילינג ולייזר.

 

הרמת עפעפיים בלייזר

שיטה זו מסייעת לטפל בתופעה של עפעפיים שמוטים ללא מעורבות כירורגית כלשהי, כיוון שהתהליך מתבצע באמצעות מכשיר לייזר חדשני המעודד את הגוף לייצר תאי קולגן חדשים באזור העפעפיים. בתהליך הזה גלי הלייזר חודרים אל מתחת לשכבת העור ללא צורך בחתכים, כך שהעור בעפעפיים נמתח, מתמצק ומעניק תוצאות מצוינות של עפעפיים מתוחים ומראה עיניים צעיר וחיוני.

 

הרמת עפעפיים בשיטת פלזמה

שיטה נוספת להרמת עפעפיים ללא ניתוח היא שיטת הפלזמה, במהלכה אנרגיית פלזמה מועברת אל אזור העפעפיים השמוטות וגורמת לעור באזור הזה להימתח. בשונה מהרמת עפעפיים בלייזר, בשיטת הרמת עפעפיים בפלזמה יידרשו לרוב מספר טיפולים עוקבים כדי להגיע לתוצאות הרצויות של עפעפיים מתוחות ומורמות ומראה בריא ואסתטי יותר.

 

מה היתרונות של הרמת עפעפיים עליונים ללא ניתוח?

שיטת הרמת עפעפיים עליונים ללא ניתוח כוללת מגוון של יתרונות משמעותיים, כשהבולטים בהם הינם זמן החלמה קצר במיוחד, מינימום סיכונים וסיבוכים כתוצאה מהטיפולים, הימנעות מחתכים בעור וכך היווצרות צלקות וכן עלות נמוכה בהרבה בהשוואה לתהליך ניתוח הרמת עפעפיים.

 

מחיר ניתוח הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים כרוך בפרוצדורה כירורגית, שזהו אחד מהפרמטרים שמשפיעים על העלות הסופית של טיפול זה. כיוון שהליך כירורגי כולל מנתח פלסטי מומחה, הכנות מקדימות, בדיקות מעקב, חדר ניתוח, צוות אחיות צמוד וכן אנשי צוות ותהליכים נוספים מחיר ניתוח הרמת עפעפיים יהיה בין 7,000-15,000 ₪. יש לקחת בחשבון כי העלות הממוצעת הזו הינה עבור ניתוח עפעפיים עליונים בלבד, כך שאם עולה הצורך בניתוחים נוספים נלווים כמו ניתוח עפעפיים תחתונות, הרמת מצח/גבות וכו’ העלות תהיה גבוהה יותר.

ככלל עלות הניתוח משתנה ממרכז רפואי כזה ואחר, כיוון שישנם גורמים רבים המשפיעים על עלותו הסופית של ההליך הכירורגי בין אם מדובר על סוג המנתח, המקום בו הניתוח מבוצע, ההליכים הכירורגיים הדרושים לתהליך, מורכבות הניתוח ועוד מגוון של פרמטרים נוספים. בדרך כלל עלות הניתוח נקבעת במעמד פגישת הייעוץ מול המנתח הפלסטי הנבחר, ולכן כדאי לקבוע מספר פגישות ייעוץ כדי להתרשם ממיומנותו ומקצועיותו של המנתח וכן כדי לבצע השוואות מחירים בין כמה מומחים בתחום

 

מחיר הרמת עפעפיים ללא ניתוח

כיוון ששיטות טיפול להרמת עפעפיים ללא ניתוח אינן כוללות הליכים כירורגיים, ניתן לבצע כל אחד משיטות אלו במרפאות ומרכזים אסתטיים ייעודיים לכך, ולא רק בחדרי ניתוח כמו בניתוח הרמת עפעפיים. כתוצאה מכך העלויות של טיפולים לא פולשניים אלו יהיו נמוכים יותר בהשוואה להליך ניתוחי, כך שניתן לומר כי העלות הממוצעת נעה בין 5,000-7,000 ₪.

יש לקחת בחשבון כי מדובר על עלות כללית, כך שהעלות הסופית עשויה להשתנות בהתאם לסוג הטיפול האסתטי הדרוש, כמות הטיפולים הדרושים להשגת התוצאה הרצויה, טיפולים אסתטיים משלימים הכרוכים בהליך זה וכן פרמטרים נוספים.

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
הרמת עפעפיים, הוא הליך קוסמטי שניתן להשתמש בו כדי לשפר את מראה העפעפיים והעיניים. הרמת עפעפיים כוללת הסרת עודפי עור ושומן מהעפעפיים העליונים ו/או התחתונים על מנת להקנות להם מראה צעיר וערני יותר. הרמת עפעפיים יכולה לעזור להפחית קמטים ורפיון עור סביב העיניים, כמו גם להפחית נפיחות או שקיות מתחת לעיניים. ההליך בטוח יחסית ובעל זמן השבתה מינימלי. למי שמחפש דרך יעילה להצעיר את המראה שלהם, הרמת עפעפיים עשויה להיות הפתרון המושלם.
הרמת עפעפיים היא הליך קוסמטי שיכול לעזור לשפר את מראה העפעפיים העליונים ו/או התחתונים. זה יכול לעזור להפחית קמטים, נפיחות ורפיון עור סביב העיניים. זה גם עוזר לשחזר מראה צעיר ונח יותר. להליך יש יתרונות רבים, כולל שיפור שדה הראייה, הפחתת קמטים ומראה צעיר יותר. בנוסף, זה יכול גם לעזור להפחית עיגולים שחורים מתחת לעיניים ולגרום להם להיראות בהירים ותוססים יותר. הרמת עפעפיים יכולה להיות פתרון יעיל למי שרוצה לשפר את תווי הפנים ללא ניתוח או השבתה.
תהליך ההחלמה עבור הרמת עפעפיים יכול להשתנות ממטופל למטופל, אך בדרך כלל כרוך ברמה מסוימת של נפיחות וחבורות סביב העיניים. בהתאם להיקף הניתוח, ייתכן שהמטופלים יידרשו לקחת בין שבוע לשבועיים חופש מהעבודה או מפעילויות אחרות על מנת להחלים כראוי. חשוב למטופלים לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא על מנת להבטיח החלמה מוצלחת.