טיפולי הרמת עפעפיים ללא ניתוח

ניתוח יכול להיות חוויה מעט מפחידה וזה בסדר ומקובל לחשוש מהתהליך, סיכויי ההצלחה וסיכונים. לכן טבעי ואף נכון יהיה לבדוק אפשרויות נוספות לטיפול חלופי הנותן את אותן תוצאות או לכל הפחות תוצאות דומות.

סוגיה נוספת חשובה לא פחות (במיוחד בטיפול או ניתוח במרחב האסתטי), המשפיעה על הבדיקה בין ניתוח לבין חלופה היא העלות הכלכלית אל מול היקף ומשך זמן הימשכות ההצלחה והחזקת הטיפול. 

במאמר הנוכחי נציג לכם את האפשרויות הקיימות בשוק הטיפולים האסתטיים כתחליף לניתוח כירורגי של הרמת עפעפיים בעקבות תופעה שנקראת צניחת עפעפיים, ננסה להציג יתרונות, חסרונות ועלויות.

 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

מעוניינים לשים סוף למראה הזקן והעייף למרות שאתם לא עייפים בכלל?

מעולה כי הגעתם לחברה המובילה בתחום!
מומחים בכל סוגי ההליכים האסתטיים והרפואיים בתחום העפעפיים והפנים ✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי וליווי אישי על ידי מומחים בעולם האסתטיקה ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בטיפולים של הרמת עפעפיים ללא ניתוח ✅

 עזרנו כבר למאות פציינטים לקבל את העפעפיים שהם תמיד רצו! 👱🏼👨🏽

 

מתי מומלץ לעשות טיפול להרמת עפעפיים?

את הסיבות לביצוע טיפול להרמת עפעפיים בעקבות (צניחת עפעפיים), ניתן לחלק לשתי סיבות מרכזיות. האחת צורך רפואי, כאשר נוצר מצב שבו העפעפיים הנפולים מכסים חלק מגלגל העין וגורמים להפרעה בשדה הראייה וכן כתוצאה מהשקל של העפעף התעייפות של העין וקושי בפעולות של קריאה, נהיגה וכדומה. הסיבה השנייה היא צורך אסתטי שבו מצב העפעפיים יוצר מראה עייף, מבוגר, ריבוי של קמטים ואף שקיות שחורות מתחת לעיניים.

 

מה עושים בניתוח הרמת עפעפיים?

בכדי לבחון את החלופות הקיימות לניתוח נסביר בקצרה איך וכיצד מתבצע ניתוח? ומהן התוצאות האפשרויות שלו. בדרך זו כשנציג את החלופות והמשמעות שלהן, תהיינה נקודות להשוואה.

 

מהי הפעולה הכירורגית הנעשית בניתוח עפעפיים?

ניתוח הרמת עפעפיים מתבצע בכדי לתקן מצב בו העפעפיים העליונים או התחתונים או שניהם יחד נראים ומרגישים נפולים על העין וזאת כתוצאה מהצטברות רקמות שומן וקפלים בעפעפיים וכן בעקבות החלשות משמעותית של שריר העפעף (הלבטור). הניתוח מתבצע בעפעפיים בשתי העיניים בכדי לשמור על סימטריות. במהלך הניתוח מבצעים חתך קטן בתוך קפל בעפעף ודרכו מוציאים את רקמות השומן ומצמצמים קפלים מיותרים, וכן מותחים את הגיד המפעיל את השריר בכדי לתת לו יכולת הרמה טובה יותר.

הידעתם 1? ניתוח עפעפיים תחתון מאפשר גם לטפל בתופעה של שקיות שחורות מתחת לעיניים (מה שנקרא על הדרך).

טיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח

 

פרטים טכניים אודות הניתוח

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית וטשטוש, במקרים של ניתוח עפעפיים כפול (עליונים ותחתונים) ייתכן ויהיה צורך בהרדמה מלאה. הניתוח נמשך כשעה עד שלוש שעות (תלוי בהיקף התיקון הנדרש) ולאחריו צפויה אחלמה של בערך שבועיים, כמעט ללא כאבים, לצד נפיחות ושטפי דם באזור העין שלאחר כשבועיים נעלמים.

באזור הניתוח צפויה להישאר צלקת קטנה שכמעט ולא רואים מכיוון שהיא מוסתרת בתוך העפעף. לאחר כמה חודשים רואים את התוצאה המלאה והיא צפויה להחזיק לעשר שנים ויותר.

עלויות

עלויות הניתוח כניתוח פרטי למטרות אסתטיות בלבד נע בין 6500 ₪ ל – 12000 ₪ לעפעפיים עליונים או תחתונים, במידה והניתוח הוא כפול אז העלות נעה בין 10000 ₪ ל – 15000 ₪.

יש מצבים שנפילת עפעפיים יכולה להיכלל תחת התוויה רפואית של פגיעה בראייה (כאשר העפעף מסתיר לעין חלק מזווית הראייה). במקרה זה בקופת החולים ניתן לקבל מימון לניתוח בהשתתפות עצמית כזו או אחרת. לכל קופה יש מסלולים משלה לפי מסלולי ביטוח, מומלץ לבדוק מול הקופה הרלוונטית.

למידע נוסף בנושא – הרמת עפעפיים דרך קופת חולים

 

סיכונים

אחוז ההצלחה של הניתוח עומד על מעל 90 אחוז (הצלחה מלאה של כל מטרות הטיפול), לצד זאת ייתכנו תופעות וסיבוכים (חריג מאד) כמו : היווצרות של תחושת יובש בעיניים (תופעה זמנית אך יכולה במצב חריג מאד להתפתח לתופעה קבועה), תחושה של רפיון העור מסביב לעיניים, שינויים קלים בצבע העור ותיתכן ראייה מטושטשת. מרבית התופעות הללו, אם מתרחשות צפויות להיות זמניות.

הידעתם 2? יש המנצלים ניתוח להרמת עפעפיים לבצע גם הרמת גבה, החלקת קמטים באזור המצח וטיפול בקמטים בצידי העיניים.

 

אפשרויות לטיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח

לפני שנציג את האפשרויות לטיפול ללא ניתוח, חשוב לומר שמומלץ מאד להתייעץ עם רופא מקצועי בתחום בכדי לאבחן את הסיבה להיווצרות נפילת העפעפיים ולקבל חוות דעת לגבי מהו הטיפול המומלץ. כמובן שהגעה אם ידע ומידע לפגישת הייעוץ  עם רופא יהיה לכם כיוון ברור של נושאים שתרצו לשאול ולברר לגביהם.

כל המכשירים המציעים חלופה לניתוח מתבססים על הרעיון של חידוש יצירה של חלבוני הקולגן ואלסטין. הקולגן הינו החלבון העיקרי בגוף (30 אחוז מכמות החלבונים הכללית) והוא אחראי לרמת הלחות של העור ותרום לגמישות ורכות. האלסטין, אף הוא חלבון ושמו נילקח מהמילה אלסטיות (גמישות) שכן זו התכונה המרכזית שהוא אחראי לה. ניתן לראות את תכונת האלסטיות הזו כאשר צובטים את העור ואחר כך הוא חוזר לקדמותו.

לעוד מידע בנושא: הרמת עפעפיים ללא ניתוח

 

מכשיר אולטרה פאי (ULTHERAPY)

טיפול המתבצע באמצעות מכשיר (באישור ה – FDA האמריקאי) השולח גלים אולטרסוניים קצרים (מתוך המונח אולטרסאונד – אבחון וטיפול באמצעות גלי קול) שחודרים לשכבות עמוקות באור. גלי הקול מהמכשיר הופכים לאנרגיית חום שגורמת חימום השכבות הפנימיות ובכך מניעים תהליך של כיווץ שמוביל להידוק וצמצום רקמת העור ואז בתהליך הצמצום מתבצעת מתיחה. הטיפול בשיטה זו מתאימה לעפעפיים נפולים וטשטוש שקיות מתחת לעיניים.

משך הטיפול כשעה אחת, עלות הטיפול כ – 5000 עד 7000 ₪. תהליך האחלמה נע בין כמה ימים לשבועיים וכולל היווצרות של מעט נפיחות ותחושה ככלית של חוסר נוחות. ייתכן מעט כאב והיעדר תחושה באזור למשך יומיים או שלושה. ניתן להבחין בשיפור לאחר פרק זמן של כשלושה חודשים, תוצאות הטיפול מחזיקות מעמד כשנתיים.

 

מכשיר פלקסר (PLEXER)

מכשיר פלקסר להרמת עפעפיים ללא ניתוחטיפול המתבצע באמצעות מכשיר העובד על בסיס אנרגיית פלזמה. הפלזמה גורמת לחימום וריכוך של תאי העור באזור ובכך מחדשת את תהליך יצור הקולגן ואלסטין, שני חלבונים האחראים על מראה גמיש וללח של העור.

הטיפול מתבצע באמצעות מחט שמעבירה את גלי החום האלקטרו-מגנטיים מבלי מגע ישיר בעור.

הטיפול נעשה באמצעות אלחוש מקומי והוא לרוב נמשך כמה דקות. לצורכי תהליך מלא נדרשים בין 2-4 טיפולים במשך תקופה של כמה שבועות. עלות הטיפול 4000 עד 6000 ₪.

תהליך האחלמה במרבית המקרים נמשך כמה ימים ובמהלכו יש נפיחות קלה. הטיפול מחזיק לתקופה של כשנה.

למדריך המלא שלנו –  הרמת עפעפיים פלזמה – ללא ניתוח

 

מכשיר אימטריקס (EMATRIX)

מכשיר אימטריקס להרמת עפעפיים לא ניתוח וללא כאבהטיפול מבוצע באמצעות מכשיר (מוכר על ידי ה – FDA וגם על ידי הארגון האירופאי המקביל) הפועל על גלי רדיו. גם מכשיר זה מחמם את התאים העמוקים של העור ומעודד יצירת קולגן.

לרוב יש לבצע 4-6 טיפולים בכדי להגיע לתוצאה הרצויה, עלות הטיפול 4000 – 5000 ₪.

תהליך האחלמה אורך כמה ימים במהלכו צפויה אדמומיות ונפיחות באזור, התוצאות מחזיקות לתקופה של חצי שנה עד שנה.

 

מכשיר אלוס פלוס (ELOS PLUS)

מכשיר אלוס פלוס להרמת עפעפיים ללא ניתוחהטיפול במכשיר זה משלב שתי טכנולוגיות לייזר וגלי רדיו. האנרגיות הנוצרות מהלייזר וגלי הרדיו משדרות זרם חום משמעותי לשכבה הפנימית (האפידרמיס) וגורמים להתכווצות של סיבי הקולגן שמכווצים את הרקמות.

לרוב נדרשת סדרה של 5 עד 8 טיפולים כאשר כל טיפול בעלות של כ – 900 ₪. האחלמה הינה מהירה ונמשכת כמה ימים וכוללת הפועה של נפיחות ואדמומיות.

 

מכשיר טיקסל (TIXEL)

טיפול במכשיר טיקסל (TIXEL)

הטיפול במשכיר זה מבוסס חימום מבוקר על העור באמצעות חשמל. החימום של החשמל מותח בצורה קלה את העפעפיים ומשפר את המרקם של העור בעפעף, הניסיון מראה כי היעילות שלו גבוהה בטיפול בעפעפיים התחתונים וכן בשקעים ושקיות מתחת לעיניים.

לרוב נדרשת סדרה של 2-4 טיפולים כאשר כל טיפול בעלות של 500-700 ₪. גם כאן האחלמה יחסית קצרה של כמה ימים. הטיפול מחזיק מספר חודשיים.

 

מכשיר ה-  CO2RE לייזר

 

טיפול מכשיר ב CO2RE לייזרהטיפול במכשיר זה כולל שימוש בלייזר פחמן דו חמצני, כאשר רעיון הטיפול הוא לייצור נזק באמצעות הלייזר  סביב אזור בריא ולגרום לרקמת האזור הבריא שמסביב לאזור הפגוע לשלוח תאים לחידוש הרקמה הפגועה. (מבוסס על שיטת הפילינג).

משך הטיפול הוא כחצי שעה, ותהליך האחלמה המלא הינו של כחודש. בימים שלאחר הטיפול צפויה תחושה של כאב או צריבה שמטופלת באמצעות קומפרסים קרים, משככי כאבים מקומיים. יום עד יומיים לאחר הטיפול צפויים להופיע גלדים שלאחר כמה ימים צפויים להתקלף.

עלות הטיפול 2,000-10,000 ₪ בהתאם להיקף השטח המטופל.

למידע נוסף בנושא הרמת עפעפיים בלייזר בטיפול חדשני ללא ניתוח

 

מתיחת עפעפיים באמצעות זריקות בוטלינום או דיספורט

טיפול זה מבוסס על הזרקת חומר רעלן (בוטוקס) לאזור שבצידי העיניים, המצב, הרקות וכן לאזור הקרקפת, החומרים גורמים פתיחת העין, הרמת המצח, הרמת גבה ולמתיחת העפעפיים.

לטיפול זה לא נדרשת תקופת אחלמה, העלות נעה בין 700 – 1,600 ₪ תלוי בהיקף האזור שמטפלים בו. הטיפול לרוב מחזיק מעמד כשלושה חודשים.

 

האם טיפול בשקעים מתחת לעיניים נכלל בניתוח להרמת עפעפיים?

טיפול בשקיות מחתחת לעיניים (שקיות שחורות) יכול להתבצע במסגרת טיפול בעפעפיים התחתונים משום הקרבה וההשפעה של מצב העפעף התחתון על היווצרות השקיות. לצד זאת ניתן לטפל בנפרד שלא במסגרת ניתוח במצב של שקיות מתחת לעיניים באמצעות הזרקות מילוי שונות (לרוב של חומצה היאלורונית).

 

לסיכום

הדרך להחליט בין ניתוח כירורגי לטיפול בצניחת עפעפיים לבין שימוש בחלופות שאינן ניתוח היא דרך אישית ושונה לכל אחד ואחת המושפעת ממספר רב של נתונים ומאפיינים.  כל מי שסובל או סובלת מההשפעה המנטאלית השלילית של העפעפיים הנפולים על מראה הפנים שונה ועל כן כל אחד צריך לעשות את מערכת השיקולים שלו.

מהשוואת האפשרויות נראה כי אין פערים משמעותיים בעלויות ולטעמנו השאלות שצריכות להכריע בעניין הן יעילות הטיפול ומשך הזמן שהוא מחזיק מעמד (עד לצורך בטיפול נוסף).

במקביל אנו ממליצים לקבל חוות דעת מאיש מקצוע על מהי ההתערבות הטיפולית המתאימה ביותר לכם גם מבחינת ההתוויה הרפואית וגם ואולי הכי חשוב מבחינת סיכויי ההצלחה ומשך זמן השפעת הטיפול בהתאם לעופי הבעיה שלכם.

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
קשה מאד לענות על שאלה זו שכן התשובה עליה ייחודית לכל אחד בהתאם לסוג הבעיה ממנה סובל ובה הוא רוצה לטפל. מבחינה של כל האפשרויות נראה כי המחירים לטיפוליים מחליפי ניתוח הם פחות או יותר בעלות מחיר דומה ומחזיקים לפרק זמן מקסימום של שנתיים. לעומת הליך של ניתוח שהעלות שלו דומה אך מציע מענה למשך זמן ארוך יותר משמעותית.
למעשה לא מדובר בטיפול אלא בסוג של הסוואה והסתרת המצב הקיים באמצעות צבעי איפור המעניקים חיות וצבע לעור שנראה דהוי, כהה ויבש. האיפור הוא מעין מסכה שמניחים על האזור ויש לחדשו אחת לכמה חודשים.
מכיוון שמדובר בטכניקות שונות כירורגיה אל מול שיטות המתבססות על גלי רדיו, לייזר או פלזמה, התוצאה צפויה להיות שונה מבחינת המראה בסמיכות לטיפול ולתקופות שלאחריו ובעיקר שונה מבחינת יסודיות ועומק הטיפול של ההתערבות הכירורגית לעומת טיפולים שטחיים של חלופות הניתוח.