כתמי כולסטרול בעפעפיים

לא צריך להיות רופא מוסמך בכדי לדעת שכתמים על העור הם בדרך כלל לא סימן טוב. כתמים כאלו, זו הדרך המיוחדת של הגוף לספר לנו שמשהו אתו לא עובד אצלנו טוב ושהגיע הזמן לבדיקה וטיפול.

כתמי עור יכולים להעיד על הרבה דברים ומומלץ לבדוק אותם בהקדם כאשר הם מופיעים, שכן חלקם יכול להיות בעל מסוכנים ונדרש להגיב אליהם במהירות.

במאמר הזה נסביר על תופעה של הופעת כתמים צהובים בעפעפיים בסמוך לאף. אך נקדים ונרגיע בכך שנאמר שבמקרים רבים הכתמים מלמדים על בעיה הניתנת לטיפול הן ברמת הסיבה שגרמה להיווצרותם (שומני כולסטרול) והן ברמת הטיפול הקוסמטי.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

 

מעוניינים להפטר מהכתמים הצהובים מסביב לעיניים ומהמראה המוזר? רוצים לקבל מראה נקי ורענן? הגעתם לחברה המובילה ביותר בתחום העפעפיים!
מומחים בכל סוגי הניתוחים וההליכים האסתטיים והרפואיים בתחום העפעפיים והפנים ✅
הסדרי תשלום נוחים והוגנים בכל שיטות התשלום שיש✅
שירות אישי על ידי המומחים שלנו ✅
מומחים בכל סוגי ההליכים אסתטיים וטיפולי פנים בפרט ✅
זמן ההחלמה הקצר ביותר בהליך של הסרת כתמי כולסטרול בעפעפיים ✅

 עזרנו כבר למאות פציינטים מכל חלקי הארץ להשיג את התוצאה שהם תמיד רצו 👱🏼👨🏽

 

מה זה כתמי כולסטרול בעפעפיים?

אלו הם כתמים (נגעים) בצבע צהוב, בשפה הרפואית הם נקראים, קסנטלזמות ובעברית כתמת העפעף. הכתמים הללו  מופיעים על העור של העפעפיים העליונים והתחתונים, לרוב בקרבה לכיוון האף. גודלם יכול לנוע בין מילימטרים בודדים למספר סנטימטרים, כאשר הכתמים הגדולים יכולים להיראות אף כסוג של שלפוחית (נפוחים). הכתמים לא כואבים ולמעט פגיעה מטרידה במראה הפנים, הם גם לא מסוכנים ולא מפריעים לתפקוד היומיומי, אך הם יכולים להעיד על בעיה רפואית הקשורה לרמות כולסטרול שחשוב לבדוק ולא להתעלם ממנה.

 

כתמי כולסטרול בעפעפיים

 

מה גורם לקסנטלזמות להופיע?

הכתמים נוצרים כאשר חומר שומני מסוג כולסטרול שיש לנו בגוף שוקע מתחת לעור, מכיוון שהעור באזור שמסביב לעיניים הוא יחסית דק אז הוא גם במידה מסוימת יותר שקוף ולכן כולסטרול שנאגר באזור הזה פשוט נראה כצבע צהוב דרך שקיפות העור.

בעקבות הופעת כתמים הדבר הראשון שנרצה לבדוק היא רמת הכולסטרול בדם. אם זאת חשוב לדעת כי הכתמים מופיעים גם בקרב כאלו שרמת הכולסטרול נמצאה תקינה והופעת הכתמים מיוחסת לנטייה גנטית, לפעמים בקרב נשים בהריון ויש פעמים שלא ניתן לזהות באופן וודאי מה מקור הכתמים.

 

ממש, ממש בקצרה, מהו כולסטרול?

כולסטרול הוא חומר שומני המיוצר בחלקו הגדול בכבד ויש לו כמה תפקידים חשובים מאד בגוף, בכלל זה יצירת הורמונים שונים וייצור וויטמינים חיוניים. נהוג להבחין בין שני סוגי כולסטרול, הטוב והרע.

הרע נקרא גם LDL והוא רע בגלל שהוא מייצר משקעים לאורך הדפנות של כלי הדם (במיוחד עורקים), ובכך גורם לתהליך היצרות שלהם שעלול להוביל לבעיה בזרימת הדם ובסופו של דבר להתקף לב או שבץ מוחי. הכולסטרול הטוב נקרא גם HDL והוא “נלחם” בכולסטרול הרע בכך שהוא סופג אותו מהדפנות בהן הוא נתפס ולמעשה “מעביר” אותו לפירוק.

 

מה יש לעשות כאשר מופיעים משקעי כולסטרול בעפעפיים?

הפעולה הראשונה שיש לבצע היא בדיקת דם בכדי לברר האם הסיבה היא אכן רמת כולסטרול גבוה. במידה ואכן נמצאה זו הסיבה עליכם להתייעץ עם רופא ואף דיאטנית שככל הנראה ימליצו על התאמה בתזונה, פעילות גופנית ועוד כמה דברים בכדי להוריד את רמת הכולסטרול.

הפעולה השנייה שיש לבצע לאחר שבדקנו את עניין הכולסטרול בדם היא לטפל בכתמים עצמם, ולכך יש מספר שיטות טיפול. חשוב לדעת כי הפחתת הכולסטרול לרמה הממוצעת לא מעלימה את הכתמים, הכתמים יישארו עד שתבוצע פעולה להסרתם. אם זאת הסדרת רמת הכולסטרול תמנע הופעת כתמים נוספים (כמובן רק אם הם הסיבה להיווצרות הכתמים).

 

איך מסירים את כתמי הכולסטרול בעפעפיים?

ישנן שתי שיטות בולטות וכמובן לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, ולא כל שיטה מתאימה לכל אחד. יש להתייעץ עם רופא מומחה בתחום בכדי לראות איזה שיטה מתאימה לכם.

הסרה כירורגית – השיטה הנפוצה ביותר והיא מתבצעת תחת הרדמה מקומית או במצב של טשטוש. בהליך  עצמו מבצעים חיתוך מסביב לכתם ופשוט מסירים אותו. לאחר מכן תופרים זה לזה את שולי העור שנוצרו בעקבות ההסרה של חתיכת העור. בתקופת ההחלמה ישנה אדמומיות באזור ונוצרת צלקת קטנה אך היא קטנה ופחות בולטת בצורה משמעותית מהכתמים עצמם.

צריבה – שיטה זו מבוססת כל כמה סוגי מכשירים היכולים לבצע את הצריבה. לייזר, מחט חשמלי ואף מריחה של חומרי פילינג שמקלפים את הכתם. בשיטות אלו צורבים/מקלפים/ הורסים את החלק שצבר את משקעי השומן כמובן יחד עם העור שמעליהם. שיטת הצריבה על שלל האמצעים משאירה אף היא ברוב המקרים סימנים של צריבה או כתם לבן בהיר יותר מהכתם הצהוב.

 

מהו תהליך ההחלמה בעקבות הסרה של נגע הקסנטזלמה?

תהליך ההחלמה הינו קצר, כשבוע פחות או יותר, במהלכו הגלדים של ההסרה או הצריבה כבר מתקלפים ובמקום צפוי לצמוח עור חדש, אך כאמור במקום צפויה עדיין להישאר צלקת קטנה או סימן). בימים הראשונים שלאחר הטיפול יופיעו סימנים כחולים ואדמומיים, לא צפוי כאב או לכל היותר כאב קל, לרוב מורחים משחה על האזור שטופל בכדי להקל על האזור וחשוב לשמור על המקום נקי, להימנע ממאמץ גופני והפרשת זיעה.

.

לסיכום

תופעת הקסנטזלמה הינה תופעה המטרידה את אלו הסובלים ממנה בהיבט האסתטי ובמקרים מסוימים מצביעה על בעיה רפואית. מומלץ לפנות לרופא עיניים מיד עם הופעת הכתמים בכדי שייבחן האם אלו האמת כתמי קסנטזלמה או תופעה אחרת?.

מכיוון שהתופעה מקושרת עם רמת כולסטרול גבוה בדם מומלץ לעשות בדיקת דם ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כיצד לנהוג בכדי לשנות את הרמה של הכולסטרול.

את הכתמים עצמם ניתן להסיר בהליך יחסית פשוט, הליך שכמעט ואינו כואב ולרוב תהליך החלמה מהיר. בכל אחת מהשיטות הנהוגות כיום (יש שתי שיטות מרכזיות) נשארים סימנים קלים אך הם קטנים ובוודאי פחות מורגשים ובולטים לעומת הכתמים הצהובים.

לייעוץ בנושא כתמי כולסטרול קסנטלזמה והסרתם מפי המומחים שלנו אנא צרו קשר

למדריך המלא שלנו בנושא הרמת עפעפיים 

לקראת ניתוח הרמת עפעפיים​

המדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ניתוח הרמת עפעפיים!

הימים שאחרי ניתוח עפעפיים​

המדריך המפורט עם כל הפרטים לגבי ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

סיבוכים שיכולים להיות​​

כל הסיבוכים אשר יכולים להיות בניתוח הרמת עפעפיים ולמה זה לא כזה מסוכן? ​
שאלות נפוצות
יש להבדיל בין עור צהוב היכול להצביע על מחלה כמו צהבת ומצבים רפואיים אחרים לבין כתמים צהובים המופיעים מעל ומתחת לעיניים בצד של האף. כתם צהוב שכזה נקרא קסנטזלמה והוא נוצר מחומר שומני מסוג כולסטרול ששקע וייתכן והוא מצביע על בעיית כולסטרול בגוף שמומלץ לבדוק.
הסרת כתמת העפעף (קסנטזלמה) נחשבת לפעולה ברמה האסטטית בלבד, שכן הכתמים עצמם אינם כואבים ואינם מהווים הפרעה תפקודית שיכולה להיכנס תחת התוויה רפואית להתערבות רפואית, לכן הטיפול הוא באופן פרטי. אם זאת, לקופות החולים יש חבילות ביטוח ברמות שונות ולחלקן יש הקצאה של טיפולים אסתטיים מסוימים בהשתתפות עצמית מופחתת. מומלץ לבדוק מול הקופה האם התערבות זו נכללת תחת הכיסוי.
לרוב הכתמים אינם חוזרים באזור שמהם בוצעה הסרה שלהם. יש אפשרות שהכתמים יחזרו במידה והסיבה להיווצרותם הייתה כולסטרול גבוה והבעיה הזו טרם טופלה. במידה וסיבת הכתמים לא הייתה עקב כולסטרול גבוה יש אפשרות שהם יחזרו באזורים אחרים של העפעפיים שמסביב לעיניים